Ausztria
Mondseeberg hegyi túra 1.029m, Ausztria(Salzkammergut)

Ausztria egyik leglátogatottabb tava, a Mondsee mellett magasodik a Mondseeberg.
A körülbelül Kékestető nagyságú hegy megközelítése nem okoz különösebben nagy erőfeszítést, bár a kilátás a tóra mindent megér. Oberwang és Mondsee felől is elérhető, kellemes erdei utakon.
Kezdőknek kiváló kirándulás és a végén akár a tóparton is csodálkozhatunk, a magyarul Hold-tónak nevezett gyönyörű Mondseeban…

Fotó: a Mondseeberg tetején 1.029 méteren /Mihály Gábor/

Ezen az kicsit borongós áprilisi reggelen egy újabb hegyet vettem tervbe. A környéken még mindig nagy volt a hó a hegyekben, így egy kisebb, de hómentesebb hegyre eset a választás. A Mondseeberg csupán 1029 méter magas, így kevesebb hóra számítottam, ez pedig így nem okoz különösebb nehézséget.
Ne higgyétek semmiképpen sem, hogy a hó ellen vagyok, de mikor fél, vagy esetleg egy méteres hóban kell gyalogolni hótalp hiányában, az azért nem annyira jó szórakozás. Minden egyes lépésnél elmerülsz és ez azért sok erőt vesz ki belőled. Szóval így esett a választás Ausztria egyik leglátogatottabb tava melletti csúcsra.

Fotó: Mondseeberg fenyő erdeje /Mihály Gábor/

A kiindulópontnak egy aranyos kis települést, Oberwangot választottam, de természetesen a másik irányból Mondsee városából is kezdhetjük a túrát. Az autópálya mellett fekvő falut csupán csak másfél ezren lakják és egy tipikus felső-ausztriai, mezőgazdasággal foglalkozó község.

Fotó: Oberwang /Mihály Gábor/

A települést elhagyva először aszfaltozott úton sétálva, fokozatosan emelkedve jutunk el Grossenschwandt falucskába. Itt érdemes közbe hátra is tekintgetnünk, mert belátható egész Oberwang és a környéke. Ezenkívül az út mellet jobb oldalt találunk egy kis tavacskát, egy szíves faülőkét, a környékről készített térképet, valamint a környező hegycsúcsokról kiállított sziklákat is.

Fotó: Grossenschwandt /Mihály Gábor/

Innen tovább először egy keveset egyenesen, majd Riedschwandt falunál balra haladva elhagyjuk a civilizációt és beérünk az erdőbe.
Az út aszfaltozott helyet itt már kavicsos lesz, de a jó hír, hogy továbbra is gyönyörködhetünk a természetben. Az erdei út továbbra sem vészesen emelkedik és a mellettünk csörgedező patak (Ruezingbach) és kisebb vízesései nézelődésre adnak okot.

Fotó: erdei út és a mellette lévő patak /Mihály Gábor/
Fotó: erdei faház (Jagdhütte) /Mihály Gábor/

Az út kezdetétől számítva egy órás gyaloglás után (4 km) indul be az emelkedés. Innen már erdei ösvényen haladunk és csak is felfelé. A korábban említett hó itt már nem maradt el! Eleinte csupán csak foltokban, majd a csúcs felé körülbelül tíz centiméteres hóban gázoltam.

Fotó: útelágazódáshoz érkeztünk, de nem nehéz a választás… 🙂 /Mihály Gábor/

A túra legnehezebb része következett, ugyanis a következő egy kilométer háromszáz méter emelkedéssel társult. A kirándulás emelkedését javarészt itt tesszük meg, úgyhogy itt tessék felkötni a gatyákat. A jó hír viszont, hogy ha ez meg van, onnantól kezdve újra széles erdei út következik először a Radstatt-ig (994m), majd a Mondseeberg-ig (1.029).

Fotó: Radstatt 994m /Mihály Gábor/
Fotó: Mondseeberg 1.029m /Mihály Gábor/

Az 1029 méteres magasság után már az út lefelé visz, egészen a Mondseeig. Útközben találkoztam még egy fakitermelést végző munkagéppel, valamint vártam azt a pillanatot mikor tekinthetem meg először a tavat. Sajnos mivel ez nem egy sziklás hegycsúcs, így erre itt nincs lehetőség, mint a tó túlsó oldalán lévő Almkogel csúcsánál.

Fotó: Mondsee az Almkogelről (szemben a Mondseeberg) /Mihály Gábor/

Viszont az erdőből kiérve, már itt is megcsodálhatjuk a Hold-tavat.

Fotó: Mondsee /Mihály Gábor/

Az út vége pedig még egy igazán nagy meglepetést is tartogatott, ugyanis az autópálya alatti aluljáró után egy vízesés rendszer találtam. Nem gondoltam volna, hogy ennyire érdekes lesz és tátva marad a szám, úgyhogy ez eléggé meglepett.

Fotó: az autópálya alatti vízesés rendszer /Mihály Gábor/

Ezután beérve Mondsee városba a kikötőnél fejeztem be a túrát. Közben még lőttem pár fotót a városban, bár korábban már többször jártam itt, azért még így is gyönyörű volt. A városról és tóról pedig többet is megtudhatsz ebben a blogban: ITT!

Fotó: Mondsee templom /Mihály Gábor/
Fotó: a hangulatos belváros színes házai /Mihály Gábor/
Fotó: zöld ház /Mihály Gábor/
Fotó: a kikötőbe vezető út /Mihály Gábor/
Fotó: Mondsee /Mihály Gábor/

Túra adatai:

Kiindulópont: Oberwang (553m)
Mondseeberg (1.029m)
Érkezési pont: Mondsee (480m)
Szintemelkedés: 476m
Táv: 12,5km
Idő: 3 óra

Fotó: A túra útvonala… /Bergfex Touren/

Videó Mondsee városáról:

További útleírásokért és utazós képekért, kövess be Facebookon és Instagramon is!