Ausztria
Almkogel hegyi túra 1.030m, Ausztria(Salzkammergut)

Csodálatos kilátás a Mondseere akár 1.030 méteres magasságból is. A tó fölé magasodó híres meredekfalu hegy, a Drachenwand (Sárkányfal) közvetlen közelében találjuk az Almkogel csúcsát. A Drachenwanddal ellentétben itt nincs szükségünk semmiféle via ferrata tapasztalatra, viszont így is kössük fel a gatyánkat! Nem hosszú túra ez, de néhol keményen emelkedik az út, egészen a keresztig…

Fotó: készülőben a sokadik fotó /Sajtos Anita/

A 2020-as év mindenkinek változást hozott az életében. Gondolom ezt senkinek sem kell különösebben elmondanom, mivel mindenki tudja, hogy ez minek köszönhető. Természetesen nekünk is megváltozott az életünk, mivel imádunk utazni és járni az országokat! A vírus miatt így számunkra rengeteg ajtó záródót be, de egyúttal nyílt is ki. Az egyik ilyen, hogy elkezdtünk többet járni a természetben! Sokatokat hallottam, hogyha nincs ez a vírus, nem ment volna el soha arra a helyre, nem ment volna fel a Kékes-tetőre, a Dobogókőre, vagy nem a Balatonon töltötte volna a nyarat! Ez nálunk is igaz… Mi pedig lehet, hogy sosem mentünk volna fel, az Almkogelra!

Fotó: a túránk elején a parkolóban… /Mihály Gábor/

Hol találjuk az Almkogelt?

Nagyon könnyű megtalálni, mivel már az A1-es autópályán haladva látható a Mondsee túlsó partján. A meredek sziklafalu a Drachenwand, míg a tőle balra eső csúcs az Almkogel. Ahogy elhagytuk a sztrádát a Mondsee kijárónál, után kövessük az utat egészen a tó parton, a hegy lábáig. Pontosan Sankt Lorenz településig kell utaznunk, amit a sárga templomáról könnyen felismerhetünk. Mondsee település után csupán pár kilométerre találjuk.

Itt a hegy lábánál találunk egy ingyenes parkolót és egy aranyos kis vendéglőt is, ahol a túra után visszatölthetjük az elégetett kalóriákat is (Gasthof Drachenwand).

Fotó: Gasthof Drachenwand /Mihály Gábor/

Indulás a hegyre…

Az út a csúcsra eléggé rövid, ugyanis mindössze 2,25 kilométer a táv. Persze ez nem azt jelenti, hogy ennyire könnyű is lenne. A vendéglőt elhagyva pár ház után jobbra fordulva egy kavicsos úton jutunk az erdőbe. Itt már elkezd emelkedni felfelé, viszont csak enyhén. A tájékozódásban segítenek a táblák, ugyanis lesz több elágazás is (a  Drachenwand és a Schober csúcsa felé). Mi csak kövessük a turistajelzéseket az Almkogel irányába.

Fotó: erdei híd /Mihály Gábor/

Pár perc után elérünk egy kis kápolnához az erdő közepén. Ez az úgynevezett Theklakapelle, aki egy ókorban élő szentként tisztelt szűzről, Thekláról kapta a nevét. Itt még csupán csak 550 méteres magasságban vagyunk.

Fotó: Theklakapelle /Mihály Gábor/

A kápolna után viszont indul is már a móka, mivel elkezd emelkedni az út. Itt már átvált egy vékony erdei ösvényre az eddig, széles és enyhe erdei út. Folyamatosan a hegyoldalban kapaszkodunk felfelé. 600…700…800…900 méter magasságba. Közben azért tekintsünk a tó irányába is, mivel ahogy emelkedünk felfelé úgy válik egyre szebbé a Mondsee.

Fotó: a kereszt a hegycsúcson… /Mihály Gábor/

Az út vége fele már látható a sziklatömb, ahol elérjük a keresztet. Itt egy nagyot picit kell mászni is, de tényleg csak pár lépést.
És végre….meg van! Felértünk az Almkogel-re 1.030 méter magasra!

Fotó: fent az Almkogel csúcsán 1.030 méter magasan… /Mihály Gábor/
Fotó: Kilátás a Mondseere /Mihály Gábor/

Túra adatai:

Kiindulásipont: Sankt Lorenz (485 m)
Érkezési pont: Almkogel  (1.030 m)                           Szintemelkedés: 545 m
Táv (fel és le): 4,5 km
Idő: 3 óra

Fotó: A túra útvonala… /Bergfex Touren/

Videó:

További útleírásokért és utazós képekért, kövess be Facebookon és Instagramon is!