Ausztria
Hochplettspitz Hegyi Túra 1.134m, Ausztria (Salzkammergut)

A Hochplettspitz csúcsára vezető út egy könnyed, laza kirándulás, akár télen is. Az 1134 méter magasan található keresztig vezető ösvényen, többször is gyönyörű kilátás nyílik az Attersee-re, de a csúcs közelében még a mellette lévő, úgyszintén káprázatos Mondsee is szemügyre vehető. A túra könnyedségét mutatja az is, hogy érdemes családostul is útra kelni, így akár nagyobb gyerkőcökkel is megtehető az izgalmas kirándulás.

Az idei év első túráját Ausztria egyik legnagyobb tava mellől, az Attersee  partjáról indulva tettük meg. A kiindulópontunk egy gyönyörű település Unterach am Attersee volt, ahonnan egészen az 1134 méter magas Hochplettspitz keresztjéig sétáltunk fel. A gyönyörű napsütéses időben, mínusz négy celsius fokban meneteltünk a kilenc kilométeres távon, ahol a hó vastagsága, néhol elérte a harminc-negyven centimétert is. A két órás menetelést, végül a káprázatos táj látványa pecsételte meg, ahonnan még további másfél óra volt lejutni.

Az Attersee nyugati partját végigkísérő B151-es útról vette kezdetét a túra. Itt több ingyenes parkoló is található egymás után az út szélén. Az úttól jobbra a hegycsúcs, míg balra Ausztria legnagyobb tava és Unterach am Attersee található. Az Atterse bár kisebb a Boden-tó és Fertő mellett, mégis a salzkammerguti tavat emlegetik a legnagyobbként, mivel ezen nem osztozkodik Ausztria más országokkal.

Az út elején a Schneiderbach patak mentén haladva emelkedtünk folyamatosan. A házak mellett emelkedő úton különböző erdei fákat bemutató  táblákat tekinthetünk meg, szóval egy erdei tanösvénnyel kezdődött a túra. A kirándulás során azonban elérkezünk a Jubileumi fához is, amelyet még 1908-ban ültettek el I. Ferenc József császár uralkodásának hatvanadik évfordulójára.

Itt néhol teljesen száraz volt az útvonal, de ahogy róttuk a métereket, később nőt a hóvastagság is. Az emelkedés nem volt megerőltető, bár folyamatosan felfelé kellett haladni a néhol igencsak szűk erdei ösvényeken.

Kilométerenként, úgy 150 méter szintemelkedéssel kell számolni. A fenyőerdők hangulata mindvégig varázslatos volt és közben egy-egy kilátópont is akadt, ahol előbújt az Attersee és a mögötte magasodó, úgyszintén havas Höllengebirge.

A harmadik kilométer után azonban egy széles erdei úton találtuk magunkat, ahol megszűnt az emelkedő. Itt szusszanhatunk egy kicsit, mielőtt nekivágtunk volna az utolsó 100-150 méter szintemelkedésnek.

Előtte viszont egy szuper kilátópont is található még, 1.010 méteres tengerszintfeletti magasságon. Ez a Panorama Hollerberg, ahonnan eszméletlen volt a kilátás. A Hochplettspitz csúcsán ugyan nem fogadott ilyen panoráma, így ezzel kellett beérnünk a túra során.

A fából készült kilátót elhagyva, a széles erdei utat jobbra hagytuk el egy szűk ösvényen. Innen azonban csupán csak húsz perc volt hátra még a keresztig, viszont ezt végig felfelé kellett megtennünk.

A kitaposott úton haladva, mellettünk közel negyven centimétert is elérte a hóvastagság, míg az utolsó métereken felkaptatva elértük végül a keresztet.

A Hochplettspitz 1.134 méteres csúcsáról bár nem tárult elénk gyönyörű panoráma, mégis boldogan fotózkodtunk a kereszt mellett. Kissé hűvös volt már itt az idő, úgyhogy egy rövid pihenő következett, majd a két órás menetelés után, várt ránk még egy másfél órás lejtmenet is, míg vissza nem értünk a kiindulóponton található parkolóig.

Túra adatai:

Kiindulásipont: Unterach am Attersee (516m)
🏔️Hochplettspitz (1.134m)
Érkezési pont: Unterach am Attersee (516m)
Szintemelkedés: 629m
Táv: 8,7km
Idő: 3,5 óra

Fotó: A túra útvonala… /Bergfex Touren/

További útleírásokért és utazós képekért, kövess be Facebookon és Instagramon is!