További cikkeim

Göteborg után Oslo is elvarázsolt minket – Skandinávia Expedíció 4. nap (lakóautó)

A negyedik napon két város bejárása volt a terv, ráadásul már  jóval kevesebb vezetéssel az előző napokhoz képest. Először a svédek második legnépesebb városa, Göteborg volt a délelőtti program, míg este a norvégok fővárosa, Oslo került górcső alá. Végre gyönyörű napsütésben, 25 fokban néztük meg a nevezetességeket. A göteborgi Tengerészeti Múzeumban ráadásul még egy nagy csatahajóba és egy tengeralattjáróba is […]

A kalandjaink Svédországban folytatódtak ,,Malmö és Helsingborg” – Skandinávia Expedíció 3. nap (lakóautó)

A harmadik napon elhagyva Dániát az Øresund hídon, amely egy igazi mérnöki csoda, megérkeztünk Svédországba. Esőben Malmö, majd később még több esőben Helsingborg városa következett. Végül pedig a napot már napsütésben zártuk le egy idilli halászfaluban. Elkezdtük érezni a skandináv feelinget, na erre vártunk már az út eleje óta. Csodálatos! Az utunk harmadik napján elhagytuk Koppenhágát és vele együtt Dániát […]

Egy kis Dánia ,,Koppenhága” – Skandinávia Expedíció 2. nap (lakóautó)

A második nap elhagytuk Németországot és egy új országba látogattunk el, ahol előtte még korábban nem jártunk. Dániába nagy izgalommal érkeztünk meg, bár csak a főváros volt kiszemelve erre az útra. Az ország első pillanatra és végül a napvégére is nagyon tetszett nekünk, így egyszer biztosan vissza fogunk majd jönni, hogy felfedezzük a vidéki Dániát is. Koppenhága, a dán főváros […]

Kezdetét vette a nagy kaland – Skandinávia Expedíció 1. nap (lakóautó)

,,Skandinávia Expedíció 2024”, így neveztük el ezt a csodálatos körutat, amelyre már oly régóta vártam. Végül eljött a várva várt pillanat és kezdetét vette az életre szóló kaland. Az út elején bár még nem volt sok látnivaló, de útra keltünk a több mint 10.000 kilométeres távra, egészen a Sarkkörön túlra. Mindjárt az első nap már négy országon át haladtunk és […]

Grado utazás, látnivalók, érdekességek / Olaszország

Grado Olaszország északkeleti részének egyik kedvelt nyaralóhelye, amely nem mellesleg az egyik legközelebbi olasz tengerparti üdülőhely is hazánkhoz. A szigeten elterülő város elsősorban a lagúnáival vonzza ide a turistákat, de a homokos strandjai is nagyon népszerűek. A ,,kis Velencének” nevezett Grado, tehát kiváló választás lehet a nyári vakáció alatt, ahol nem csak jókat strandolhatunk, de akár finomakat is ehetünk. A […]

Izola utazás, látnivalók, érdekességek / Szlovénia

Izola a szlovén tengerpart egyik legbájosabb települése Koper és Piran városok között. Egyedülálló hangulata és olaszos hatású óvárosa eszméletlenül romantikussá teszi az egykori halászfalut. A festői panorámával rendelkező kikötőváros nyugis pihenést ígér, ahol aprókavicsos és sziklás strandokon pihenhetjük ki fáradalmainkat.  A szlovén tengerpart eddig valahogy mindig kimaradt az utazásaim során. A több tucatnyi horvát kalandomra sietve, bár töbször átutaztam a […]

Wörthersee legszebb látnivalói / Kärnten – Ausztria

Wörthersee Karintia legnagyobb tava és talán a legszebb is. A zöldeskék színben pompázó alpesi tó, mediterrán hangulatával nemcsak Ausztria, de egész Európa egyik legnépszerűbb tava is. Nyáron népszerű üdülőparadicsom, amit meleg vízének is köszönhet, mivel a 26 fokot is elérheti a víz hőmérséklete a legmelegebb hónapokban. A Wörthersee az abszolút favorit, ha Karintia tartományról beszélünk, így hát kihagyhatatlan volt számunkra […]

Klagenfurt utazás, látnivalók, érdekességek + Minimundus / Kärnten – Ausztria

Klagenfurt Karintia tartomány fővárosa, amely ráadásul a csodálatos Wörthersee partján fekszik, így még ellenállhatatlanabb a turisták számára. A népszerű üdülőváros hangulatos óvárosával, illetve a kicsiknek és nagyoknak is egyaránt izgalmas, Minimundus élményparkjával várja az idelátogatókat. Klagenfurt meglátogatására már nagyon vártunk. Kíváncsiak voltunk elsősorban a tartomány legnagyobb városának az óvárosi részére, illetve a Minimundus, mint fő attrakció is nagyon izgatott minket. Ha […]

Hochosterwitz vára / Kärnten – Ausztria

Hochosterwitz vára egy lenyűgöző, mesebeli várkastély Karintia tartományban. Ausztria legismertebb és talán legszebb várának is tekintik, amely még Walt Disneyt is megihlette. A 150 méter magas dolomit sziklán magasodó, 14 kapuból álló vár, pazar látványt nyújt már messziről is, fentről pedig eszméletlen panoráma tárul elénk. Ezt a mesebeli várkastélyt nem hagyhattuk ki karintiai utunk során, ezért a tartomány északi részébe […]

Faaker See látnivalói / Kärnten – Ausztria

A Faaker See, magyarul Faaki-tó Karintia egyik legkedveltebb nyaralóhelye, ahol kristálytiszta víz mellett egy festői környezetben élvezhetjük az üdülést. A Wörthersee és Ossiacher See között lévő Faaki-tó nagyon népszerű turisztikai célpont. A türkizkék színű vízében nyáron pedig még jókat is strandolhatunk. Ott jártunkkor bár még hideg volt a tó vize a strandoláshoz, viszont nyáron, júliusban és augusztusban fürdőzők ezrei lepik […]