Magyarország
Egy hétvége a Börzsönyben… Börzsönyi Ékszerdoboz – Kismaros / Magyarország

Magyarország északi csücskében terül hazánk egyik legszebb vidéke, az egykori vulkánból kialakult hegység, a BÖRZSÖNY. A végeláthatatlan erdeivel, friss patakjaival és kilátóival egy abszolút gyöngyszem, ahova érdemes ellátogatni, ha pihenni, túrázni vagy kikapcsolódni szeretnénk. Az apró doboz házikó, a Börzsönyi Ékszerdoboz pedig pont erre alkalmas hely a Börzsönyliget erdeje mélyén, ahonnan felfedezhetjük a vidéket és itt megpihenve töltődhetünk fel akár két kirándulás között, a jacuzziban és a szaunában.

A természet már régóta nagyon közel áll szívemhez, ezért imádom mind az erdőket, a hegyeket és a tavakat. Itt a Börzsönyben az utóbbit leszámítva mindkettő megtalálható, ráadásul, ha egy kicsit jobban belegondolunk, a tavak helyet itt van a gyönyörű Dunakanyar. Ezért nem is találhatnánk nagyszerűbb helyet a kikapcsolódásra, mint magát a csodálatos Börzsönyt.

Ezt az élményt elsősorban persze Gabinak és Daninak köszönhetjük, akik meghívtak erdei dobozházukba minket, a Börzsönyi Ékszerdobozba, amely Kismaroson a Dunakanyarnál, a Börzsönyliget mélyén kereshető fel.

Bevallom már nagyon régóta tervezem ezt, hogy egy erdőben, teljes nyugalomban töltsek el, legalább egy-két napot. Itt utólag az is kiderült, hogy abszolút fel tudtam töltődni és új erővel vágtam bele magam a hétköznapokba, de egyenlőre ne szaladjunk ennyire előre.

Azt viszont mindenképpen meg kell jegyeznem nektek, hogy nem akármilyen erdei házról beszélünk, mivel minden földi jóval fel van szerelve. Az ízlésesen felszerelt kuckóban találunk egy teljesen felszerelt konyhát, egy fürdőszobát és egy galériás hálószobát is, sőt egy kandallós nappali is fellelhető a dobozban, ami abszolút hangulatos tud lenni. Tovább haladva, kívűl egy romantikus terasz vár minket, amely természetesen az erdőre néz, így maga a nyugalom és a meghittség sugárzik belőle. Az pedig csak hab a tortán, hogy egy szuper jacuzzi, egy finn szauna és egy hideg vizes dézsa is fokozza a harmóniát, így nyugodtan kijelenthetem, már-már teljesen luxusban érezhetjük magunkat és ez az állítás egyáltalán nem túlzás. Tehát, valahogy így vágtunk neki a hétvégének, tele érzéssel, boldogsággal és izgalommal.

Az első napot kizárólag a házikóban töltöttük, ismerkedtünk a környezettel és az itt lakó állatokkal. Van néhány, mivel rendszerint figyeltük a fekete rigót, a harkályt vagy a cinegét, ahogy a kihelyezett madáretetőkből csemegéztek. Közben megjelent a nagy kedvenc, a mókus is, amely az egyik ágról a másikra szökkent át, hegyes füleivel. Kicsit olyan volt, mint egy vadaspark, persze ez mind privátba. Ezért igazán különlegesnek is éreztük ez miatt magunkat, de hát néha jár az ilyen kiváltság mindenkinek.

A legnagyobb attrakció azonban valamikor késő este vagy kora reggel történhetett, amikor a szarvasok és egy vaddisznó család is látogatását tette az udvarban. A Gabiék által kihelyezett almákat ugyanis egytől-egyig megették reggelre. Én csak azt sajnálom, hogy nem lehettünk ennek szemtanúi, mert ez még tényleg feltette volna a pontot az I-re.

Másnap, azonban várt ránk a káprázatos Börzsöny, így a túra bakancsainkat felhúzva, hátunkra vettük a hátizsákokat és elindultunk a kismarosi vasútállomásra. Innen indul ugyanis a Börzsöny egyik legszebb kisvasútja, amely Szokolya településen áthaladva éri el a Királyrétet. A felnőtt retúrjegyek 3.500 forintba kerültek, amit az állomáson fizettünk ki, majd a kilenc órás, első vonattal, egészen a Királyrétig zakatoltunk. A kisvonat a 12 kilométeres távot közel fél óra alatt tette meg, így útközben alaposabban megtudtuk nézni a vidéket, aminek külön örültünk.

A Királyrét a Börzsöny szíve, de sokan a Börzsöny kapujának is nevezik, mivel innen indul a legtöbb turistaút a Börzsöny felfedezésére. Itt találunk izgalmas elfoglaltságokat minden korosztálynak és edzettségi szintű kirándulónak. A kicsiknek például a játszóterek, a három kilométeres Királyréti tanösvény és a Királyréti hajtánypályát ajánlom mindenképp. Ebből az utóbbi egy lábbal hajtott jármű, amely egy kör alakú, 750 méteres vasúti pályán halad az erdőben.

Ezeken kívül a kezdő túrázóknak a 350 méter magasan található, háromszintes Várhegy-kilátó is kihagyhatatlan látnivaló. A legfelsőbb szintről gyönyörű kör panoráma nyílik a Magas-Börzsöny csúcsaira, többek között a Csóványosra is, illetve tiszta időben, akár a Mátra is szemügyre vehető.

A tapasztaltabb túrázóknak pedig a Börzsöny legmagasabb csúcsa lehet a feladat, amely a 938 méteres Csóványos. Mi is ezt tűztük ki célul és a Várhegy-kilátó után, egészen a Csóványosi-kilátóig meneteltünk fel. A kirándulás ezenfelül még igencsak különlegesen indult el, mivel mindjárt az út elején a Várhegyre tartva, egy foltos szalamandrával is összefutottunk. Ez egy rég várt pillant volt számomra, így okom egyáltalán nem lehetett a panaszra.

Az általunk bejárt túra 19 kilométer hosszú volt, amit utólag bevallva nagyon élveztünk, de a nap végére kellően el is fáradtunk. A Királyrétre visszatérve, délután a fél ötkor induló kisvonattal zötyögtünk vissza Kismarosra, amely után várt ránk ,,a mi kis Dobozunk!”

A nagy kirándulás után a pihenés került a főszerepbe, amit ismét a romantikus erdei házikónkban tölthettünk el. Megérkezésünk után a Gabi és Dani által ajánlott receptet követve, begyújtottuk a Kamado Joe kerámia grillt egy kis faszénnél, majd a frissítő zuhanyzást követően a behűtött pezsgőt felbontva, már a jacuzziban pihentettük az igénybe vett izmainkat. Amíg a finom húsik megsültek, volt két óránk, így a jacuzzit a szauna, majd a hideg vizes dézsa váltotta fel, és ezután következett még egy kör ebből az erdei wellnesből. Közben madár csicsergés vett körbe bennünk, és a húsok illata mellett az erdő friss tavaszi aromájával töltődtünk fel teljesen.

Bevallva fantasztikus hétvégét élhettünk át itt az erdő mélyén, így ez egy bevált recept a stressz mentes életből való kilökődéshez, amit mindenkinek csak ajánlani tudok. Érdemes kipróbálni ezt a házikót, mert varázsa egyedülálló, amit igazán csak itt tudtok átélni, ha ellátogattok ide. Emellett a környék maga a paradicsom, a vadregényes erdők, a csobogó patakok, a panorámás kilátók, és akkor még magát a Dunakanyart még nem is említettem. Ha Ti is részesei akartok lenni a Doboz varázsának, ami őszintén beismerte egyedülálló, NE habozzatok! Dobozoljatok be Ti is a Börzsönyliget erdejének mélyén található házikóba és éljétek át mindazt, aminek mi is részesei lehettünk.

Végül pedig a Börzsönyi Ékszerdoboz mottójával búcsúzunk el tőletek, amely a következő képen hangzik:

,,Érezd az erdőt, fát ölelni kötelező…”

További útleírásokért és utazós képekért, kövess be Facebookon és Instagramon is!