Kenya
Kenyai szafari egy nap alatt – Nairobi Nemzeti Park / Kenya

Nairobi a világ egyetlen vadon élő fővárosa, melynek határában megtaláljuk Kenya legelső nemzeti parkját is. A Nairobi Nemzeti Park mindössze pár kilométere terül el a város felhőkarcolóitól és az ott lakó több mint öt millió embertől. A nagy afrikai parkokhoz képest bár kicsi a területe, de így is közel 100 emlősnek és több mint 400 madárfajnak ad otthont. Köztük az úgynevezett Big Five, avagy az öt nagy vadból, itt négyet meg is nézhetünk!

Fotó: szafari jeep a Nairobi Nemzeti Parkban /Mihály Gábor/

Nairobi Nemzeti Park

Az ikonikus park a legelső nemzeti park Kenyában, amit még 1946-ban alapítottak. Nairobi belvárosától csupán 7 kilométerre található, ezért könnyen megközelíthető és nagyon népszerű hely az ide látogató turisták körében. A város határában kerítéssel védett, míg a déli oldalon nyitott, ezzel biztosítva a lehetőséget az állatok szabad vándorlásának. A nemzeti park 117 négyzetkilométeres területén számos vadon élő állatot nézhetünk meg. Az öt nagy vadból (Big Five) pedig négyet meg is találunk itt, amik a következők: oroszlán, leopárd, kafferbivaly és az orrszarvú. Ezenkívül szemügyre vehetünk még rengeteg antilopot, gazellát, zsiráfot, vízilovat, struccot és krokodilt is, valamint továbbá, több mint 400 madárfajt. Afrikai elefántot azonban nem fogunk itt a Nairobi Nemzeti Parkban találni, ezért őket ne is keressük! A parkba a belépés mind egyéni járművel és szervezett idegenvezetővel is megoldható, bár sokkal jobban ajánlom az utóbbit, mivel így élvezhetőbb és biztonságosabb is a szafari. Mi is ezt a módszert választottuk, amivel teljesen megvoltunk elégedve!

Fotó: Nairobi Nemzeti Park főkapu /Mihály Gábor/
Fotó: irány a szavannák /Mihály Gábor/

Szafari kalandjaink Kenyában

Kenyai és zanzibári utunk során teljesen biztosak voltunk, hogy szafari nélkül nem utazhatunk haza Afrikából. Ezért hosszabb tervezgetés után végül úgy döntöttünk, hogy a kenyai Nairobi Nemzeti Parkba fogunk ellátogatni. A szafari megszervezésében a szállásunk, azaz a Hilton Hotel volt segítségünkre, akik a Marble Travel-t ajánlották nekünk. Az utazási iroda munkatársával (Carol) könnyen és gyorsan leleveleztük a szafari túránkat és vártuk a nagy napot!

Fotó: mi és a zebrák /Mihály Gábor/

Az egész napos szafari egyébként két főre végül 270$-ba került.
Az árban a következők voltak benne: a felvétel a hotelnál, valamint a mi esetünkben a leszállítás a reptérre, az egész napos autózás és az ismeretterjesztő vezetés angol nyelven, illetve a nemzeti park belépők!

Fotó: Zebrák /Mihály Gábor/

Tipp: Ha felkeltette az érdeklődéseteket az utazási iroda, akkor szívesen adok nektek elérhetőségeket, ahol könnyedén ti is megszervezhetitek saját, privát szafari túrátokat!

A sofőrünk és vezetőnk egyébként Steve volt, aki értünk jött a hotelhez reggel és este pedig elvitt minket a reptérre. Az egész napos túra alatt Steve folyamatosan tájékoztatott bennünket mindenről angol nyelven, így rengeteg érdekes dolgot tudhatunk meg. Mesélt az állatokról és az útközben látható a látványosságokról. A legjobb pedig az volt, hogy ez egy privát túra volt, így csak mi voltunk az autóban (Steve) és senki más!

Fotó: Kafferbivaly /Mihály Gábor/
Fotó: Oroszlán /Mihály Gábor/
Fotó: Orrszarvúk /Mihály Gábor/
Fotó: Strucc vonulás /Mihály Gábor/
Fotó: Antilopok /Mihály Gábor/
Fotó: Varacskos disznó ,,Pumba” /Mihály Gábor/

A szafari nagyon élvezetes volt és szerencsére minden állatot megtudtunk nézni, amit akartunk! Sajnos elefánt itt nincs a Nairobi Nemzeti Parkban, viszont láttunk egy nagy hím oroszlánt is, ami egy fa alatt hűsölt a távolban. Ezenkívül zsiráfokat is, akik úgyszintén távolabbra voltak tőlünk. Itt meg kell jegyeznem, hogy a vezetőnk Steve rengeteget ment hogy lássunk zsiráfokat, ugyanis a végén már csak ez maradt hátra a sok állat közül.

Fotó: Zsiráfok /Mihály Gábor/

A szafari alatt a legjobb az volt, hogy a saját élőhelyükön láttuk ezeket az állatokat és nem rácsok és kerítések mögött. Minden egyes percét rettentően élveztük, így egy óriási élménnyel gazdagodtunk kenyai tartózkodásuk alatt.

Fotó: Nairobi Nemzeti Park /Mihály Gábor/

A szafari után Steve még elvitt minket a reptérre menet egy szuvenír shopba is, ahol vásároltunk egy-két ajándékot magunknak és családtagjainknak oda haza!

Fotó: szuvenír boltban Nairobiban /Sajtos Anita/

Fotó: ajándéktárgyak készítői munka közben /Mihály Gábor/

További útleírásokért és utazós képekért, kövess be Facebookon és Instagramon is!