Ausztria
Roller túra az Irrsee körül / Ausztria

A Salzkammerguti tóvidék egyik legmelegebb tavát közvetlen a Mondsee szomszédságában fedezhetjük fel. Az Irrsee, vagy másképpen Zeller See ugyanis nyaranta a 26-27 fokos vízhőmérsékletet is eléri, ígyhát kiváló fürdő helynek számít a környéken. A vonzó tavacska ráadásul csupán csak pár kilométer hosszú, ezért akár könnyen körbe is tekerhetjük kerékpárral. Mi azonban a szokásunkhoz híven rollerral tettük meg, a mindössze tizennégy kilométeres távot.

Fotó: Rollertúra az Irsee körül /Sajtos Anita/

Irrsee (Zeller See)

Salzburgtól nem messze Ausztria egyik legfelkapottabb régiójában, Salzkammergut északi részén találjuk meg ezt az igazi fürdőparadicsomot. A szelid dombok közt megbújó, csupán csak 4,7 kilométer hosszú és egy kilométer széles tó, kedvelt turisztikai célpont nyaranta. A 32 méter mélységet is elérő Irrsee nyáron egészen 27 fokig is felmelegszik, így a partján számos strandot és kempinget találunk. A legnagyobb települése Zell am Moss, ami nem több mint csupán csak egy apró kisváros. A tó környékét bár sokan keresik fel a legmelegebb hónapokban, mégis tökéletesen megőrzi nyugalmát a vidék. Egy idilli tavacskának számít az Alpok lábánál, ezért érdemes felkeresni, mind strandolás és kirándulás céljából is egyaránt. A nyüzsgő partvidékét kedvelőknek pedig a szomszédos Mondsee nyújt vigaszt a nyári vakáció alatt.

Fotó: Zell am Moos /Mihály Gábor/

Rollertúra a tó körül…

A túránkat a tó legnagyobb településén, a keleti oldalon lévő Zell am Moos-ban kezdtük meg. A kisvárosra az A1-es autópályától, mindössze pár percre Mondsee-vel ellentétes irányban találunk rá. Szinte még eltéveszteni se lehet az ide vezető utat, úgyhogy könnyen neki is vághatunk a tó körüli kalandnak.

Fotó: Zell am Moos tábla /Mihály Gábor/

Egy rövid városnézőséta után a rollerra pattanva már hozzá is kezdtük az egy órás útnak. A települést elhagyva először egy kerékpárúton haladunk szorosan a főút mellett, ahonnan már jobban átlátjuk a tavat és a mögötte magasodó Kolomansberg hegycsúcsát. Később azonban a kerékpárútról letérve, a tó északi felén már egy keskeny közúton gurultunk tovább . Itt a tavat megkerülve mindkét oldalon egy tóparti kempingbe botlottunk, ahol mi is szívesen eltöltöttünk volna pár éjszakát egy lakókocsiban, annyira hangulatos volt az egész.

Fotó: Camping Fischhof /Mihály Gábor/

A nyugati oldalon haladva, apró falvacskákon át további kempinget és még strandokat is felfedezhetünk. Mielőtt viszont elérnénk a déli oldalát az Irrsee-nek egy keményebb emelkedő következett. Erre felérve érdemes egy rövid pihenőt tartanunk, mivel itt az egész tavat tökéletesen beláthatjuk.
Megkerülve a déli oldalát is egy nagyobb strand következett, a tó délkeleti csücskében, ami nyaranta teljesen megtelik fürdőzőkkel. Ezt elhagyva egy kisebb emelkedő után viszont el is értünk kiindulópontunkra a ,,tó fővárosába”.

Fotó: alpesi tehenek és a mögöttük magasodó hegycsúcsok /Mihály Gábor/

Az út könnyedén bejárható és még eltévedni se lehet, mivel egyszerűen csak követni kell a partmenti utat.
Nyáron pedig ha a nagy forróság miatt egyszerűen nem bírjuk a tempót, álljunk meg az egyik strandnál és hűsítsük le magunkat egy picit, majd indulhatunk is tovább az Irrsee partján!

Fotó: a túra útvonala /bergfex Touren/

További útleírásokért és utazós képekért, kövess be Facebookon és Instagramon is!