Spanyolország
Palma de Mallorca – Sóller – Port de Sóller vasút / Mallorca, Spanyolország

Egy tuti program Mallorca szigetén, amit vétek lenne kihagyni! Jellemezhetném akár így is a Palmából Sóllerba tartó nosztalgikus kisvonatot. A csodálatos festői tájon áthaladó vasút ugyanis a magas hegyek mellett, narancs ligeteken és rengeteg alagúton zakatol keresztül. A móka azonban itt még egyáltalán nem ér véget! Sóller után egy villamossal még egészen a tengerparton fekvő, Port de Sóller városáig utazhatunk el.

Fotó: Üdvözöljük Sóllerban /Mihály Gábor/

A Palma de Mallorcából induló kisvasút egy óriási élmény, amit mindenképp muszáj kipróbálni egy Mallorcai utazás során.
A kaland két részből áll: az első részben a fővárosból egy keskenynyomtávú vasúttal Sóller városáig utazunk, majd a másodikban átszállva,  egy kis villamos visz le egészen a tengerpartra, Port de Sóller településre.

Menetrendek és árak a cikk végén találhatóak!

Palma de Mallorca – Sóller

A vonat a sziget fővárosából a Plaça d’Espanya-n található Estació Intermodal (vasútállomás) mellől indul. A Ferrocarril de Sóller feliratú épületet kell keresni, ami a térrel szemközti utca sarkán található. Itt besétálva rögtön megvehetjük a jegyeket, amit kizárólag csak készpénzzel fizethetünk ki.
KÁRTYÁT NEM FOGADNAK EL!

Fotó: Palma-Sóller vasút /Mihály Gábor/

A jegyekkel a kezünkben most már irány a peron, majd a vonat. Indulás után először a városon haladunk keresztül, majd pedig jönnek az apró falvak, mezők és gyümölcsös kertek. Az út során folyamatosan érdemes nézegetni, sőt akár ki is állhatunk a kocsik végébe, ahol még jobban gyönyörködhetünk a festői tájban.

Fotó: a lélegzetelállító táj /Mihály Gábor/
Fotó: vonat a kanyarban /Mihály Gábor/

Bunyola települést elhagyva a táj kezd egyre jobban hegyes lenni, valamint itt kezdődnek az alagutak is. A legszebb látvány viszont a hegy tetején találjuk, ahol a vonat is megáll egy-két percre. Itt leszállhatunk és gyönyörködhetünk, mind Sóller városában és mind a környező hegyekben. Még egy gyors fotózás és irány vissza a vonat, mivel innen csupán még pár perc és megérkezünk első állomásunkra Sóller-ba. Itt fogunk átszállni a villamosra, mely egészen a kikötővárosig közlekedik.

Fotó: Sóller a hegytetőről /Mihály Gábor/

A sziget belsején áthaladó vonatozás körülbelül egy óra alatt teszi meg a 27 kilométeres távot.

Sóller – Port de Sóller

Sóllerba megérkezve eldönthetjük, hogy megyünk tovább a villamossal Port de Sóllerba, vagy maradunk egy picit várost nézni és majd egy későbbi járattal megyünk le a tengerpartra.

Fotó: a turistákkal teli Sóller /Mihály Gábor/

A hangulatos város legnagyobb látványossága a vasútvonal mellett, a Sant Bartomeu templom. Érdemes itt is egy kicsit sétálni vagy a kávézók egyikében egy jó kávét inni. Közben viszont figyeljünk arra is, hogy szinte centiméterekkel fog elhaladni mellettünk a villamos, a város főterén.

Fotó: villamos az emberek között /Mihály Gábor/
Fotó: a templom és a villamos Sóller főterén /Mihály Gábor/

A vörös villamos körülbelül negyed óra, húsz perc alatt éri el a kikötővárost, Port de Sóller-t. A településre beérve utunk során először látjuk meg a tengert. A látvány és a több mint harminc fokos levegő után szinte egyből bele kívánkozunk a vízbe. A város partján végig haladva végül a kikötő mellett van a végállomás.

Fotó: villamos Port de Sóller-ban /Mihály Gábor/

Megérkezve a kikötővárosba egy jó strandolás, egy kiváló ebéd vagy egy városnézés közül választhatunk. Természetesen három az egyben a legjobb döntés. Mi is ezt tettük és egy rövid séta után megtöltve hasunkat várt a tenger. A homokos part, pálmafákkal szegélyezve nagyon tetszett nekünk. Közben pedig a vízből néztük, ahogy érkeztek és mentek, az újabb és újabb villamosok.

Fotó: Port de Sóller /Mihály Gábor/

A visszaút során ugyanezt az útvonalat végigjárva a nap végén megérkeztünk újra a sziget gyönyörű fővárosába, Palma de Mallorca-ba.

Fotó: Palma de Mallorca /Mihály Gábor/

Árak

A jegyeket online (trendesoller.com) vagy akár személyesen is megvehetjük az állomásokon. Fontos, hogy kizárólag készpénzt fogadnak el, így erre figyeljünk oda!
Kártyával sajnos nem lehet fizetni!

Palma – Sóller (vonat)  18€

Palma – Sóller -Palma (vonat, retúr)  25€

Sóller – Port de Sóller (villamos)  7€

Port de Sóller – Sóller (villamos)  7€

Kombi jegy: Palma – Sóller – Port de Sóller -Sóller – Palma (vonat+villamos, retúr)  32€

Gyerekeknek:

0-3 éves korig ingyenes.
3-6 éves korig a kombi jegy 32€ helyett 16€.
6 év felett pedig teljes árú jegyet kell vásárolni!

Menetrend

Palma – Sóller (vonat):

10:00 – 11:00   10:40 – 11:40

17:30 – 18:30   18:30 – 19:30

Sóller – Palma (vonat):

8:30 – 9:30     9:00 – 10:00

16:30 – 17:30  17:30 – 18:30

Sóller – Port de Sóller (villamos):

8:00, 9:00, 10:00, 11:00, 11:30, 12:00, 12:30, 13:00, 13:30, 14:00, 14:30, 15:00, 15:30, 16:00, 16:30, 17:00, 17:30, 18:00, 19:00, 20:00

Port de Sóller – Sóller (villamos):

8:30, 9:30, 10:30, 11:30, 12:00, 12:30, 13:00, 13:30, 14:00, 14:30, 15:00, 15:30, 16:30, 17:00, 17:30, 18:00, 18:30, 19:30, 20:30

További útleírásokért és utazós képekért, kövess be Facebookon és Instagramon is!