Ausztria
Dachsteinblick hegyi túra 1.559m, Ausztria(Höllengebirge)

Az Attersee partja mellett magasodó Höllengebirge hegység nyugati oldalának teteje volt a soron következő célpontunk.
A közel ezerhatszáz méteres hegycsúcsot végül négy óra menetelés és majdnem hét kilométer táv után értük el. Először a Dachsteinblick (1.559m) keresztje, majd pedig még lefele menet a Mahdlgupf (1.261m) csúcsának keresztjéhez is felkapaszkodtunk. Fárasztó és hosszú túra volt, de végül ahogy mindig most is megérte a csodálatos kilátás miatt!

Fotó: a célpontok az Attersee túlsó oldaláról /Mihály Gábor/

A lakóhelyünktől nem messze található hegycsúcs, egy már régóta dédelgetett álmunk volt. Ezért az egyik nap úgy döntöttünk, hogy minek is várjunk tovább, menjünk és másszuk meg az Attersee túloldalán lévő hegy legmagasabbik csúcsát. A kiindulópontunk egy korábbi kirándulás alkalmával, a tavaly is meglátogatott Weissenbach am Attersee volt. Ezt a települést egyébként könnyen megtaláljátok, ugyanis közvetlenül a tó mellett az Attersee délkeleti felén terül el .

Fotó: Weissenbach am Attersee /Mihály Gábor/

Innen felfelé az első állomásunk a tavaly már sikerrel megmászott Schoberstein volt. Erről a túránkról írt blogot itt találod: ITT

Az utunk elején javarészt erdőben gyalogoltunk és folyamatos emelkedés volt megfigyelhető. Később az erdőből kiérve viszont elénk tárult a sziklás Schoberstein két csúcsa is. Eközben lefelé is érdemes volt nézegetni, mert minden irányban gyönyörű a vidék. Egyre feljebb haladva pedig az Attersee mellett már a Mondsee is láthatóvá vált.

Fotó: jómagam a túra elején /Sajtos Anita/

Innen egy keskeny ösvényen mentünk tovább, ahol balra a sziklafal, jobbra pedig egy hatalmas szakadék tátongott. Érdemes óvatosan haladni és azért közben a lábunk elé is tekingetni, mert könnyen megtörténhet a baleset.

Fotó: keskeny ösvény /Mihály Gábor/
Fotó: egy kis sziklamászás /Sajtos Anita/

A két kilométeres táv megtétele után már tengerszint felett ezer méteren jártunk és ugye ne felejtsük el azt se, hogy 477 méterről indult a kirándulás. Itt elérkeztünk az első útelágazáshoz is, ahol mi jobbra haladtunk a Dachsteinblick és Brennerin felé.

Fotó: útelágazás /Sajtos Anita/

Ettől fogva kezdetét vette a számunkra is ismeretlen út, mivel korábban mi csak balra, a Schoberstein csúcsáig mentünk fel, ami innen csupán öt perc gyaloglásra van. Az erdős ösvényen jobbra viszont magán a hegygerincen haladtunk felfelé. Az út itt már kicsit nehezebbé is vált, valamint az ösvényen feltörő fák gyökerei is tovább nehezítették a terepet.

Fotó: Anita a nyilat követve /Mihály Gábor/

A Mahdlgupf(1.261m) mellett elhaladva már négy-öt kilométer volt a lábunkba, így megejtettük első nagyobb pihenőnket (10 perces pihenő) a hegyi túrán. Egy picit megpihenve megettünk egy banánt és egy csokit, majd pedig folytattuk utunkat tovább a hegygerincen.

Fotó: egy kis hátra tekintés az eddigi útra /Mihály Gábor/

A Dachsteinblick felé az erdős hegygerinc után elérkeztünk egy igazi ,,kőtengerbe”. Nekem általában az ilyen és ehhez hasonló terepek szoktak tetszeni a legjobban és most is így voltam vele. Itt már éreztük, hogy közel a cél.

Fotó: kőtenger /Sajtos Anita/
Fotó: Anita a szakadék felett /Mihály Gábor/

Kisebb-nagyobb köveken felkaptatva már láttuk a keresztet, de előtte még következett egy szűk átjáró, ahol ugyancsak egy több száz méteres szakadék volt mellettünk. Végül még egy rövid séta után, itt már nem következett nagyobb emelkedő és elértünk a Dachsteinblick 1.559 méteres csúcsáig.

Fotó: Anita a Dachsteinblick csúcsán(1.559m) /Mihály Gábor/
Fotó: A Dachsteinblick csúcsán(1.559m) /Sajtos Anita/

Innen még akár mehettünk volna tovább is a nem messze lévő Brennerin(1.602m) vagy Salzberg(1.607m) csúcsáig, de nekünk ez bőven elég volt és csodálatos volt itt a kilátás. Négy óra menetelés és közel hét kilométeres táv megtétele után pihentünk és ettünk egyet, majd a frissítő után következett az ereszkedés. Lefele menet még a Mahdlgupf(1.261m) csúcsára is felkapaszkodtunk, ahol úgyszintén gyönyörű kilátás fogadot minket.

Fotó: Mahdlgupf (1.261m) /Mihály Gábor/

A völgybe vezető út két órán át tartott és már kezdett lemenni a nap is, így próbáltunk gyorsan haladni. Más túrázókkal lefelé már nem nagyon találkoztunk, viszont három zergével igen. Egyszer csak mozgolódásra voltunk figyelmesek, majd megláttuk őket. Ők is nézték minket, mi is őket, aztán egy nagy szökkenés és már ugrottak is egy jó nagyot lefele a mélybe.

Fotó: zergék útközben /Mihály Gábor/

A túra során egyébként eleinte nagyon sok emberrel találkoztunk, főleg az út elején. Később viszont ahogy a Schoberstein-t elhagyva haladtunk tovább felfelé a Brennerin irányába úgy fogyatkoztak a túrázók száma is. Ezenkívül ezen a hétvégén valamilyen módon rengeteg cseh turista is megfordult itt. Szinte közbe már úgy éreztük, mintha nem is Ausztriában lennénk, a cseh szavakat hallgatva mikor jöttek velünk szemben.

Fotó: miénk a világ… /Sajtos Anita/

Végül leérve, fáradtan ismét nagyon büszkék lehettünk magunkra, hogy ezt megcsináltuk. Az eddigi túráink közül ez volt a legmagasabb hegyünk, a közel ezerhatszáz méteres magasággal., valamint a szintkülönbségben is rekordot értünk el. (1.200 méter emelkedés)
Persze ez nem azt jelenti, hogy nem tudtunk volna már eddig is nagyobb magasságot elérni, de fokozatosan emeljük a tétet. Ezért idén még tervben van legalább egy kétezres hegycsúcs is, amit már ki is szemeltünk magunknak!

Túra adatai:

Kiindulópont: Weissenbach am Attersee (477m)
⛰Mahdlgupf (1.261m)
⛰Dachsteinblick (1.559m)
Érkezési pont: Weissenbach am Attersee (477m) Szintemelkedés: 1.197m
Táv (fel és le): 11,5 km
Idő: 6 óra

Fotó: A túra útvonala… /Bergfex Touren/

További útleírásokért és utazós képekért, kövess be Facebookon és Instagramon is!