Ausztria
Schoberstein hegyi túra 1.037m, Ausztria(Salzkammergut)

‏Az ezer méter magasságot is meghaladó  Schoberstein, a Höllengebirge hegység egyik legkönnyebben elérhető csúcsa.
Az Alpokban csupán csak egy apró pont, de innen az Attersee teljes terjedelmében  belátható, sőt még tovább is nézegethetünk. Nem kell sem hegymászó tapasztalat, sem különösebb erőnlét, egyszerűen csak egy kis kitartás és cserébe olyant láthatunk, amit nem mindennap lát az ember.

Fotó: Schoberstein a Höllengebirge hegységben /Mihály Gábor/

Életünk első hegymászása is itt történt, bár nem ezen a napon, hanem egy-két héttel korában. Akkor is a Schoberstein volt a célunk, csakhát a koronavírus elterjedése miatt a túraútvonalat nem lehetet használni. Mi viszont a fejünkbe vettük és mindenképp megszeretünk volna mászni a hegyet, így hát elindultunk az erdőn keresztül. Rengeteg energia és bolyongás után végül egy sziklafalon fejeztük be az utunkat, pár héttel később viszont sikerrel jártunk. A túraútvonal megnyílt és mi pedig egészen a keresztig jutottunk már.

Fotó: Turistajelzés és kilátás félúton /Mihály Gábor/

Indulás a hegyre…

Az Attersee délkeleti felén lévő Weissenbach faluból indultunk el a Schobersteinre.
Az útszélen parkoló autókból már gondoltuk, hogy nem leszünk egyedül, mivel olyan volt mintha mindenki ezt a hegycsúcsot választotta volna erre a hétvégére. Természetesen más kirándulási lehetőség is található itt, mint például a Nixenfall, vagyis Nixen vízesés.

Fotó: parkoló autók /Mihály Gábor/

Az út eleje javarészt lépcsős és erdőben halad felfelé, majd később egy kitaposott ösvényen gyalogoltunk tovább. Itt már kipróbáltuk az új túrabotjainkat is, amivel azért sokkal könnyebben tudtunk haladni, mivel rengeteg terhet vesz le a lábunkról.

Fotó: túrabottal a Schobersteinre… /Mihály Gábor/
Fotó: túrabottal a Schobersteinre /Sajtos Anita/

Az erdőből kiérve ahogy egyre magasságban jártunk nekem már egyre jobban tetszett az út. Szép napsütéses idő és pazar kilátás következett. Sajnos egy mentőhelikoptert is látunk útközben, aki egy túrázóért jött, akinek megsérült a lába. Eléggé rossz érzés kapott el bennünket ezt látva és félelmetes is volt, ahogy egy kötélen csüngve szállították le a sérült embert.(A videóban látható a felvétel!)

Fotó: egy kis sziklamászás /Sajtos Anita/

A végén kezdődött a számomra az igazán izgalmas rész, ahol már egy kicsit sziklát is kellett mászni. Elsőre kicsit ijesztőnek tűnik a kép, de mindenkit megnyugtatok nem annyira veszélyes és nehéz amennyire kinéz. Az utolsó méterek előtt még volt egy kereszteződés is, ahol természetesen balra a Schoberstein fele kell tovább menni, ugyanis jobbra még tovább egészen a Brennerin (1.602m) felé visz az út.

Fotó: útelágazódás /Mihály Gábor/

Innen már tényleg csak pár méter  volt hátra és végül 2 óra gyaloglás után megérkeztünk a csúcsra!

Fotó: út a hegy oldalában /Mihály Gábor/

A Schoberstein kipipálva…
Pihentünk és ettünk egyet, majd a képeket sem felejtettünk el, ugyanis rengeteget készítettünk. Az Attersee gyönyörű volt innen fentről és még egészen a Mondsee is belátható volt.
Így másodszorra, de végül sikerült… felértünk 1.037 méter magasra!

Fotó: Schoberstein 1.037m /Sajtos Anita/
Fotó: kilátás 1037 méteres magasságból /Mihály Gábor/

Túra adatai:

Kiindulásipont: Weissenbach am Attersee (477m)
Érkezési pont: Schoberstein (1.037m)                  Szintemelkedés: 560m
Táv (fel és le): 4,6km
Idő: 3,5 óra

Fotó: A túra útvonala… /Bergfex Touren/

Videók:

További útleírásokért és utazós képekért, kövess be Facebookon és Instagramon is!