Ausztria
Thorhöhe hegyi túra 1.533m, Ausztria(Postalm)

Gyönyörű napos idő és a télen elmaradhatatlan havas hegyek fogadtak a következő hegyi túránkon is. A cél pedig Ausztria legnagyobb alpesi legelőjeként is ismert, 1200 méteres magasságban levő Postalm volt. Ez a minden évszakban csodás környék rengeteg sportolási lehetőséggel, panorámaúttal és sok hüttével várja az ide érkezőket. A tervünk pedig legalább egy hegycsúcs meghódítása volt… ami végül sikerült is!

Fotó: a csodás Postalm /Mihály Gábor/

Ismét a hegyekbe vitt az utunk ezen a szép februári napos időben.
A célunk pedig egy jó kis túra volt a Postalmban és legalább egy hegycsúcs meghódítása. Ez végülis sikerült, mivel a Thorhöhe 1.533 méteres hegycsúcsára feljutottunk. Persze a napok óta tartó napos és meleg idő ellenére eléggé nagy hó fogadott minket. Így meg is lepődtünk, persze ne felejtsük el, hogy 1200 méter felett járunk és februárban.
Így hát szokásos módon a hó továbbra is nehezítette az utunkat. Néha szinte száraz volt a föld, de akadt olyan is, ahol combig süllyedtünk a hóban. Sebaj, végül nehezen, de feljutottunk a keresztig és nagyszerűen éreztük magunkat. Majd elfáradva, a sötétedés előtt vissza az autóig….De kezdjük is az elején!

Fotó: Havas terepen /Mihály Gábor/

Postalm

Postalm, a Wolfgangsee közelében található javarészt 1200 méter fölötti fennsík. Ausztria legnagyobb alpesi legelőjeként ismert. Rengeteg hütte, túra lehetőség, télen családias sípályák várják az ide érkezőket. A Postalm csakis fizetős úton érhető el, Strobl vagy Abtenau irányából. Fejenként nyolc euróért hajthatunk át a gyönyörű hegyekkel, hajtűkanyarokkal és lélegzetelállító kilátással tarkított panorámaúton.

Fotó: Postalm térkép /Mihály Gábor/

Thorhöhe 1.533m… Indulás a hegyre!

Mi a Wolfgangsee felől érkeztünk Postalmba, pontosabban Strobl településen keresztül. Kifizettük a nyolc eurós útdíjat és elindultunk a Postalmstrassen felfelé. Az út eléggé kanyargós volt, viszont a táj eszméletlenül gyönyörű. Először egy keskeny úton a Weissenbach patak mentén haladtunk, majd később, ezer méter felett a kilátás vált igazán érdekessé. Végül a P3 parkoló-nál álltunk meg. Ez egy hosszú parkoló, sok hellyel és nyilvános WC-vel.

Fotó: kilátás a P3 parkolónál /Mihály Gábor/

A terv eredetileg három csúcs meghódítása volt (Wieslerhorn, Windkogel, Thorhöhe), de legalább minimum egy. Természetesen ez nyáron könnyedén kivitelezhető, viszont most nem igazán tudtuk, hogy mekkora hóra kell számítanunk! Ezenkívül még egy kicsit az idővel is versenyt futottunk, mivel délután érkeztünk meg Postalmba. Így számításba kellett vennünk azt is, hogy sötétedés előtt le is tudjunk érni a hegycsúcsról.

Fotó: a havas táj /Mihály Gábor/

Az út valahol teljesen száraz volt, de néhol combig süllyedtünk a hóba. Sajnos hótalpak nélkül vágtunk neki, így sokkal nehezebb volt a menetelés. Rájöttünk hogy lassan be kellene ruháznunk két pár hótalpra is, az ehhez hasonló téli túrákhoz!

A parkolóból körbe nézve nagyon messze ellehetett látni, szinte az összes környező hegycsúcsot láttuk a napos és tiszta időnek hála. Így a mi csúcsunkat(csúcsainkat) is!

A túránk eleje indult a legnehezebbnek, mivel itt volt a legnagyobb hó. Térdig erő hóban kezdtük meg az utunkat fel a Thorhöhe csúcsára. Az első állomásunk a Postalm-kápolna és a Postalmhütte volt. Ez a parkolótól csupán pár száz méterre található.

Fotó: Postalmhütte és háttérben a cél… /Mihály Gábor/

A Postalmhütte után egy völgybe értünk le, mivel a parkolóból először lefelé kellett haladnunk. Itt egy kristálytiszta vizű patak csorogadózott volna, de most inkább ömlött a víz. Az napsütés miatt eléggé olvadt a nagy hó.

Fotó: egy kis híd a patak felett… /Mihály Gábor/

A kis hídon átkelve pedig választhatunk melyik uton folytatjuk tovább. Az erdei ösvényen a patak mentén vagy egy pár méterrel feljebb található szélesebb úton. Persze hogy az utóbbit választottuk bízva hogy könnyebben haladunk, de…. ez nem így lett! Míg el nem értük a következő hüttét a Thoralm-nál, 1.331 méteren.

Fotó: Thoralm 1.331m /Mihály Gábor/
Fotó: Anita és a hegyek /Mihály Gábor/

Innentől teljesen megváltozott a terep. A hónak nyoma se volt a hegy déli oldalán. Itt már gyorsabban is tudtunk haladni és gyönyörködtünk a táj szépségében. A piros festésű köveket (R 6) követve haladtunk felfelé a hegy oldalában. Néhol azért keresni kellett szemmel az utat, mert belepte az irányjelző köveket a hó. Viszont különösebben nem okozott gondot, mert csak is felfelé kellett haladnunk.

Fotó: R6-os út /Mihály Gábor/

A kereszt előtti utolsó métereken már eléggé meredeken kellett kapaszkodnunk és itt már ismét nagyobb volt hó is, de végül az első csúcs  sikerült. Thorhöhe 1.533 méter!

Fotó: Thorhöhe 1.533m /Sajtos Anita/
Fotó: Thorhöhe 1.533m /Mihály Gábor/

Csodálkoztunk egyet a tájban majd gyorsan mérlegelnünk kellett, hogy hogyan tovább! Irány a Wildkogel, a hegygerincen vagy menjünk lefelé. Mivel nagyon sok idő eltelt mire felértünk a Thorhöhe csúcsára, így féltünk, hogy befog sötétedni és még nehezebben jutunk le a nagy hóban!

Fotó: irány a parkolóba /Mihály Gábor/
Fotó: az utolsó méterek… /Mihály Gábor/

Végül nem kockáztatunk és úgy döntöttünk irány a parkoló. Így is még hosszú út várt lefelé és már a nap is eltűnt a hegyek mögött mire fáradtan az autóhoz értünk! A hegyi túra és a táj lenyűgöző volt, így egyáltalán nem kérdés! Tavasszal folytatjuk a másik két csúccsal!

Túra adatai:

Kiindulásipont: Postalm Parkplatz P3 (1.210 m)
Érkezési pont: Thorhöhe (1.533 m) Szintemelkedés: 341 m
Táv (fel és le): 6,7 km
Idő: 2,5 óra (télen)

Fotó: A túra útvonala… /Bergfex Touren/

További útleírásokért és utazós képekért, kövess be Facebookon és Instagramon is!