Jordánia
Aqaba – Jordánia tengerparti üdülőparadicsoma / Jordán körút 7-8 nap

Aqaba a legdélebbi települése Jordániának és egyben az egyetlen tengerparti üdülőparadicsoma is, ahol könnyedén kipihenhetjük fáradalmainkat a csodálatos Vörös-tenger partján. Innen csupán egy karnyújtásnyira található három további ország is, mivel az öböl partján összesen négy állam osztozkodik. Jordánia mellett Izrael, Egyiptom és végül Szaúd-Arábia határai is futnak össze.

Fotó: Aqaba utcakép /Mihály Gábor/

A Wadi Rum sivatag felejthetetlen élményei után következett két nap pihenés, amit Jordánia legdélebbi városában töltöttünk el. Aqaba (Akaba) az egyetlen tengerparti üdülőhelye Jordániának, így igencsak népszerű helyszínnek számít és ezt elsősorban gyönyörű víz alatti élővilágának is köszönheti. Látnivalókkal bár nem nagyon dicsekedhet, de strandja tökéletes a pihenésre, illetve a búvárkodás szerelmesei itt kiélvezhetik hobbijukat is.

Fotó: Aqaba /Mihály Gábor/

Aqaba városába megérkezve egyből érezhető volt a tengerparti, mediterrán stílus, persze csak arab módra. A hasunk sütetése előtt, azonban felfedeztük a település néhány látnivalóját. A 140 ezer lakosú kikötőváros tengerparti főutcáján parkoltunk le, ahonnan először Al-Sharif Al-Hussein bin Ali mecset-ét tekintettük meg.

Fotó: Al-Sharif al-Hussein bin Ali mecset/Mihály Gábor/

A fehér színű dzsámit követően lenéztünk a városi strandra (Al-Ghandour Beach) is, ahol bár mi nem fürödtünk, de itt is nyugodtan lehet. Itt azonban csak leginkább helyiekkel találkozhatunk, illetve a csónak és hajótúrák eléggé népszerűek.

Fotó: Aqaba strandja /Mihály Gábor/

A strandot követően jöttek Aqaba igazi látnivalói, amelyek közül a leglátogatottabb, a hatalmas jordán zászló mellett lévő, Mameluk erőd.

Fotó: Hatalmas jordán zászló Aqaba városában /Mihály Gábor/

Az erőd eredetileg keresztes várkastély volt, de később 1587-ben a mamelukok kibővítették és újjáépítették. Mellette tekinthető meg az Akabai Régészeti Múzeum is. A látnivalók mind ingyenesen nézhetők meg, de csak ha rendelkezünk Jordan Pass-val, ellenkező esetben viszont három dinárba kerül a kombinált jegy.

Fotó: Mameluk erőd /Mihály Gábor/

A látnivalók után viszont jól megéheztünk és ettünk egy nagyon finomat a városban. A főutcán található egy Alia Restaurant nevű étterem, ahol nagyon jó áron, nagyon sok mindent megkóstoltunk. Azt még meg kell jegyeznem, hogy itt a pincérünk is nagyon jó fej fickó volt, így ezt a helyet ajánlani tudom nektek!

Fotó: bőséges ebéd Aqabában /Mihály Gábor/

Ezután a szállásra mentünk, ami Aqaba déli részén volt, közel Szaúd-Arábiához. Ezt a részt South Beach-nek hívják, ahol hotelek sorakoznak egymás után.

Fotó: Public Security Hotel & Chalets /Mihály Gábor/

A mi szállodánk  a Public Security Hotel & Chalets volt. Ez egy tengerparti apartmanokból és szobákból álló medencés hotel, saját partszakasszal. Mi egy apartmant foglaltunk le és végül egy két szintes, három szobás, három fürdőszobás, konyhával ellátott villát kaptunk. Nagyon meg voltunk lepődve, de egyből elfogadtuk a nagyobb kategóriát.

A villa nagyon tetszett nekünk és örültünk is neki, viszont azért felszerelésileg voltak hiányosságok. Ezenkívül a hotelban érdekes módon, csak helyi, jordán turisták voltak és mi. Ezért az árak is nagyon kedvezőek voltak például a bárnál, de alkohol kizárva és a helyi szokásokat is fel kellett vennünk, ezen leginkább a ruházatot értem. Ellenkező esetben megnéztek minket, ami néha zavaró volt már. A nők burkinában fürödtek, így a bikini igencsak szemet szúrt. Az ételek viszont bőségesek voltak és helyi specialitásokat szolgáltak fel.

Fotó: a hotel medencéje /Mihály Gábor/
Fotó: a hotel tengerparti szakasza /Mihály Gábor/

Az itt eltöltött két nap alatt ismét pihentünk egy jó nagyot, mint ahogy pár nappal ezelőtt a Holt-tengernél is tettük, valamint ellátogatunk a közelben lévő Berenice Beach Club-ba is. Ez egy fizetős strand volt, ahol már európaikkal együtt strandolva, nem szúrtunk szemet senkinek sem.

Fotó: Berenice Beach Club /Mihály Gábor/
Fotó: Vörös-tenger gyönyörű vize /Mihály Gábor/

Ez egy két medencével ellátott tengerparti strand volt, ahol az étteremben tengeri finomságokat is megkóstolhattunk, illetve alkoholt is felszolgáltak. A belépő ára, ha jól emlékszem 13 dinár volt. A strandja pedig gyönyörű tiszta vizű, ahol még sznorkeleztem egy párszor a korallok és az színes halak között is.

További útleírásokért és utazós képekért, kövess be Facebookon és Instagramon is!