Egyiptom
Egyiptomi kalandok, út a sivatagon át / 9. nap

Asszuánt elhagyva egy hosszú és érdekes út vezetett vissza az egyiptomi fővárosba, Kairóba. Néhol unalmasan, kilométereken át egyenesen haladva, néhol pedig óriás kátyúkat kerülgetve haladtunk a sivatagon át. Izgalmas kaland volt, csak sajnos már az utolsó előtti napunkon.

Fotó: megrakodott kamion a sivatagi úton /Mihály Gábor/

Asszuán városát elhagyva a mai napi programunk egy nagyon hosszú autós utazás volt, vissza egészen Kairóig. A távolság 860 kilométer, amit végül 10 óra alatt tettünk meg a sivatagon keresztül, nem hétköznapi utakon haladva.

Fotó: tevéket szállító kamion /Mihály Gábor/

Pechünkre a várost elhagyva az első ellenőrző ponton egyből félre is állítottak minket, így abszolút jól kezdődött a napunk. Először nem értettük mit akarnak tőlünk a rendőrök, de később kiderült, hogy nem akartak elengedni egyedül minket a hosszú Kairóba vezető úton. Mondtam nekik hogy már a második hete vagyunk itt az országban és ezt a távot már megtettük onnan idáig. Közel kétezer kilométer volt már bennünk és pluszba az autónkban is, amit én vezettem le. Szóval ez idő alatt már belerázódtam és ha eddig nem volt gond, csak nem lesz ezután sem. Ők csak folyamatosan azt mondogatták hogy őrült út és veszélyes, talán kíséretet akartak adni nekünk. Én viszont egyáltalán nem akartam, mert akkor szerintem, nem jutottunk volna el Kairóig a mai napon. Végül meggyőzve őket tovább álltunk és kezdetét vette az ŐRÜLT ÚT!

Fotó: a furgon platóján utazó emberek /Mihály Gábor/

A hosszú úton most már fokozottan figyeltünk az üzemanyagra, így ha már a felénél járt a mutató, mi már tankoltunk is a legközelebbi benzinkúton.

Fotó: benzinkút Egyiptomban /Mihály Gábor/

Az első kétszáz kilométert Luxor felé már ismerős volt, viszont mivel most nem Luxor volt a cél, egy teljesen más úton mentünk tovább. Ez egy rövidítés a hegyek között, a kősivatagon át. Először a Kharga-oázis irányába mentünk, majd jobbra letérve a hegyek között kanyarogtunk tovább. Nagyon rossz minőségű volt az út, mindenhol kátyúk az aszfalton. A 80-90 kilométer hosszú szakaszon néhol esélyünk se volt kikerülni a 20-30 centi mély lyukakat. Két választásunk volt az úton! Megyünk harminccal és három óra alatt kiérünk innen, ezzel ki kerüljük az óriási úthibákat. Vagy tartjuk a kilencvenes átlagot és egy óra lesz az út. A másodiknál persze fent állt a defekt veszélye, vagy rosszabb esetben egy mélyebb kátyúnál akár a kerekünk is kiszakadhatott volna. Mi az utóbbit választottuk végül és akár hogyan is figyeltük az utat, sajnos néha bele durrantottunk egy-kettő gödörbe. Később viszont utolértünk egy hasonló, jó tempóval haladó helyi autót, így követve mindig tudtuk melyik oldalon kell mennünk, illetve mikor kell lassítanunk. Esetleg ha láttuk, hogy nagyot ugrat az előttünk haladó autó, akkor már jóval előbb fékezve, ki tudtuk kerülni a hatalmas lyukakat.

Fotó: hatalmas lyukak mindenfelé /Mihály Gábor/
Fotó: ezt az autót követtük a kátyús útszakaszon /Mihály Gábor/

Innen sikeresen kiérve a 60-as úton haladtunk tovább észak felé. Ez a rész már ismét autópálya volt, ahol kétszer-két sávon vezettem a bérelt autónkat. A hiba csak annyi volt, míg az idevezető autópályán egy újonnan aszfaltozott sztrádán haladtunk, addig Kairó irányába a régi úton mentünk. Ez nagyon nyomvályús volt a kamionforgalom miatt és úgyszintén kátyús volt, bár nem annyira mint a hegyi út. Itt 120-as tempóval szeltük a kilométereket, de a szememet mindig az úton kellett tartanom.

Fotó: színes kamionok /Mihály Gábor/

Szohág és Aszjút városok mellett elhaladva pár óra alatt elérkeztünk a Fajjúm-oázis mellé. Útközben észrevettünk Al Wasta környékén az érdekes alakzatú Meidum piramis-t is, illetve Kairóhoz közeledve már egyre több volt az autó is.

Fotó: Meidum piramis /Mihály Gábor/

Itt észrevettük a távolban lévő Gízai piramisokat is. A szállásunk az első éjszakákhoz hasonlóan közel volt a piramisokhoz. Azonban mielőtt oda értünk volna, naplementében tevék tucatjai jöttek velünk szembe az úton, mivel a piramismező ekkor zárt be. Az éjszakát a Nine Pyramids view Hotel-ban töltöttük el, ahonnan este még megtekintettük az ókori csodákat.

Fotó: tevék az utakon /Mihály Gábor/
Fotó: Nine Pyramid view Hotel /Mihály Gábor/
Fotó: kilátás a hotelből /Mihály Gábor/

Videók:

1. rész

2. rész

3. rész

További útleírásokért és utazós képekért, kövess be Facebookon és Instagramon is!