Ausztria
Offensee – Wildensee hegyi túra / Ausztria

A Salzkamergut régió számos gyönyörű tavat rejt, amelyek közül az Offensee és a Wildensee is megér egy kirándulást. A két tó közti út során, viszont nem csak az ezer méteres szintkülönbséget kell leküzdeni, de amíg az Offensee Felső-Ausztriában, addig a Wildensee már Steiermark tartományban található. A hegyi túra így hát, biztosan nagy kalandnak ígérkezik!

Fotó: Offensee /Mihály Gábor/

Az Offensee és a Wildensee már régóta kiszemelt tavak voltak nekünk Ausztriában, így ismét egy remek kirándulásba vághattuk bele a fejszénket. Ez azonban egyáltalán nem ígérkezett könnyűnek, főleg hogy közel két hónap telt az utolsó nagyobb túránk óta. Mi viszont nem hátrálunk meg a kilométerektől és a szintkülönbségtől, így táskáinkat felvéve, belevágtunk a nagy kalandba!

Fotó: útjelző tábla /Mihály Gábor/

Utunkat az Offensee parkolójából indulva kezdtük meg és a cél egyenesen az 1535 méter magasan fekvő Wildensee volt. Ahhoz viszont, hogy elérjük ezt a gyönyörű tavat egy meredek hegyen is át kellett kelnünk, amihez ráadásul közel ezer méteres szintemelkedés is társult.

Fotó: út az erdőben /Mihály Gábor/

Az út elején csak ámultunk és bámultunk a káprázatos színekben pompázó Offensee-t nézve. Egyszerűen leírhatatlan a szépsége, így hát nehéz is lenne ebbe belekezdeni. Ezt saját szemmel látni kell! A trapéz alakú tó egyébként 55 hektár területű és a legmélyebb pontja, közel 40 méter. Az Offensee és környéke 1965-óta természet védelmi terület, amit elnézve egyáltalán nem csodálok. Egyes részein a csónakázás és a fürdés is engedélyezett!

Fotó: Offensee /Mihály Gábor/

Az Offensee mellett elhaladva folyamatos emelkedés következett. A széles erdei kavicsos utat, erdei ösvény váltotta fel, ahol már érezhető volt az emelkedés. A meredek sziklafalak között sziklás, kavicsos úton haladtunk, ahol néhol létrák, illetve kialakított falépcsők vártak minket. Az út során érdemes volt azonban hátra fele is tekinteni, mivel az Offensee felülről is káprázatos volt. Két órás menetelés után végül elértük az első állomásunkat, a Rinnerhütte-t.

Fotó: falétra az út során /Mihály Gábor/
Fotó: hegyi ösvény /Mihály Gábor/
Fotó: útjelző /Mihály Gábor/
Fotó: Rinnerhütte 1.473m /Mihály Gábor/

Itt a hüttében megpihenhetünk és megtölthetjük a hasunkat is, de akár éjszakára is maradhatunk a faházban. Az út innen már nem tartogat különösebb nehézségeket, azonban a látvány itt is szuper volt. Tovább haladva egy mederben kerülgettük a kristálytiszta vizű Rinnerbach patakot, ami a lenti Offensee-t táplálja. Néhol az egyik oldalán, néhol a másik oldalán haladt az út, de olyan is előfordult, hogy a vízen átgázolva, köveken ugrándozva haladtunk a Wildensee irányába. Az út során jobbra a Rinnerkogel (2.012m) keresztje, míg balra a Feldkogel 1790 méteres csúcsa volt látható. A hütte után körülbelül fél órás gyaloglás és másfél kilométer után elértük a célunkat, a Wildensee-t. A táj az egész út alatt elképesztő volt és a kemény menetelés végül meghozta a gyümölcsét.

Fotó: Wildensee /Mihály Gábor/

A Wildensee már jóval kisebb volt, mint a kiindulóponton található Offensee. Területe mindössze 7 hektár és a maximális mélysége is kisebb, csupán 15 méter volt. A víze azonban, úgyszintén ivóvíz minőségű, így az egész tó, jól belátható volt, valamint észre is vettük milyen gyorsan mélyülő partszakasza van. Néhol szinte egy lépés után több méter mélység következett, ami az alpesi tavaknál már megszokott volt.

Miután kigyönyörködtük magunkat és egy nagy pihenőt is tartottunk a Wildensee partján, következett a vissza út. Itt már egy kis versenyfutás volt az idővel, mivel sötétedés előtt le akartunk érni a hegyről. Ez sajnos végül nem teljesen sikerült, mivel kissé sötétben már, de megérkeztünk az Offensee partján található parkolóba!

Fotó: kilátás az Offensee -re /Mihály Gábor/

Zárásaként összefoglalva nem mondom, hogy kezdő túrázóknak ajánlanám ezt a túrát, mivel a táv és a szintemelkedés is nagy. Azonban a tapasztaltabb kirándulóknak mindenképp érdemes kipróbálni!
Az utat akár két nap alatt is teljesíthetjük, mivel a hangulatos Rinnerhüttében megszállhatunk éjszakára is.
A profik pedig még a Wildensee mellett magasodó 2012 méteres Rinnerkogelre is felkapaszkodhatnak.

Túra adatai:

Kiindulásipont: Offensee (650m)
?Rinnerhütte (1.473m)
?Wildensee (1.535m)
Érkezési pont: Offensee (650m)
Táv: 16,2 km
Szintemelkedés: 977m
Idő: 5-6 óra

Fotó: A túra útvonala… /Bergfex Touren/

További útleírásokért és utazós képekért, kövess be Facebookon és Instagramon is!