Ausztria
Schober hegyi túra 1.328m, Ausztria(Salzkammergut)

Egy nap alatt két hegy…. Lehetne ez is a napi mottónk, ugyanis a Mondsee és Fuschlsee közti hegyen, két csúcsot is meghódítottunk egy túra alkalmából.
Először a Schober (1.328m), majd pedig a Frauenkopf (1.303m) tetejéről néztünk körbe. Csodálatos kilátás, gyönyörű táj és még egy várrom is fogad az út elején. Ezen a túránkon pedig még két barátunk: Nóra és Erik is elkísért minket.

Fotó: A Frauenkopf tetején /Mihály Gábor/

Egy újabb hegycsúcs várt arra, hogy meghódítsunk! Ez pedig nem más, mint a Mondsee és Fuschlsee közti Schober volt az 1.328 méteres magasságával. Bár könnyű túrának ígérkezett a mindössze 3 kilométeres távjával, ám mellé 430 méteres szintkülönbség is társult. Ezt már sokszor megtanultuk, hogy rövid táv alatt hegyet mászni kizárólag csak hegymenetben lehet. A kirándulásra egyébként rajtunk kívül két barátunk is elkísért minket, akik eddig még nem vettek részt ehhez hasonló hegymászáson. Nóra és Erik így természetesen nagy örömmel és izgalommal vágott neki, velünk együtt a túrának.

Fotó: Schober(1.328m) /Mihály Gábor/

A túrát a Forsthaus Wartenfels(913m) fogadó melletti ingyenes parkolóból kezdtük meg. Itt az étteremben a hegymászás után egy jó ebédet és egy hideg italt is elfogyaszthatunk. Persze ezt a hegymászás előtt is megtehetjük, viszont én inkább az elsőt ajánlanám, vagyis hogy utána, fáradtan tömjük tele a hasunkat.

Fotó: Térkrép a hegyről /Mihály Gábor/

Az út már egyből az elején elkezd emelkedni és készüljünk fel, hogy a csúcsig így is fog menni. Pár száz méter után már itt is van az első látnivaló, a XIII. századból származó  Wartenfels várrom.

Fotó: Wartenfels várrom /Mihály Gábor/

A romokat elhagyva folyamatosan haladtunk felfelé a hegyen. Az erdőben haladva lépcsős emelkedő van kialakítva. Közben viszont érdemes hátrafelé is nézegetni, mivel ahogy nő a magasság úgy lesz egyre szebb a táj is. Az erdőből kiérve látható lesz a közeli Fuschlsee, a Mondsee és az Irsee is.

Fotó: a szokásos piros-fehér turistajelzés /Mihály Gábor/

Később már az erdei utakat felváltotta a sziklák mellett elhaladó meredek út. Számomra itt vált érdekessé, ugyanis ezeket a részeket szoktam legjobban szeretni. Néhol találunk vasalt utakat is, melyekben kapaszkodva könnyedén húzhatjuk fel magunkat.

Fotó: Anita és jómagam /Mihály Gábor/
Fotó: vasalt utak a hegy oldalában /Sajtos Anita/

A hegycsúcs előtti utolsó pár méter volt a legtechnikásabb része a túrának, ugyanis itt már egy kicsit sziklát is kellett mászni. Ezután viszont egyből a Schober csúcsán 1.328 méteren találtuk magunkat.

Fotó: ,,a mi kis csipet csapatunk a hegycsúcson” /Mihály Gábor/

Az utunk innen viszont nem lefelé, vagyis csak egyenlőre nem lefelé vitt. A közelben lévő Frauenkopf(1.303m) csúcsa volt a cél, amire egy negyed óra alatt át is másztunk.

Fotó: Frauenkopf(1.303m) /Mihály Gábor/

Ezzel újabb két hegycsúcsot pipáltunk ki és újdonsült túratársaink is óriási élménnyel gazdagodva jöttek le a hegyről! Nórának és Eriknek az első ilyen hegyi túrája volt és teljesen lenyűgözte őket a kilátás. Nagyon jól érezték magukat és természetesen el is fáradtak egy kicsit. A túrát így kezdőknek is ajánljuk, viszont tériszonyosok figyelem, a csúcs előtt egy meredek rész található.

Túra adatai:

Kiindulásipont: Forsthaus Wartenfels (913m)
⛰Schober (1.328m)
⛰Frauenkopf (1.303m)
Érkezési pont: Forsthaus Wartenfels (913m)    Szintemelkedés: 430m
Táv (fel és le): 3,11 km
Idő: 2-2,5 óra

Fotó: A túra útvonala… /Bergfex Touren/

További útleírásokért és utazós képekért, kövess be Facebookon és Instagramon is!