Skandinávia
Kezdetét vette a nagy kaland – Skandinávia Expedíció 1. nap (lakóautó)

Kezdetét vette a nagy kaland – Skandinávia Expedíció 1. nap (lakóautó)

,,Skandinávia Expedíció 2024”, így neveztük el ezt a csodálatos körutat, amelyre már oly régóta vártam. Végül eljött a várva várt pillanat és kezdetét vette az életre szóló kaland. Az út elején bár még nem volt sok látnivaló, de útra keltünk a több mint 10.000 kilométeres távra, egészen a Sarkkörön túlra. Mindjárt az első nap már négy országon át haladtunk és közel ezer kilométert is tettünk meg, de egyenlőre még ne menjünk ennyire előre, kezdjük a legelején!

Fotó: indulásra készen állunk /Mihály Gábor/

Egy több mint húsz éves álom, úgy néz ki végre megvalósulni látszott, mivel 2024. június 20-án kezdetét vette a nagy kalandunk. A lakóautót bár már előző este átvettük, de aznap nem sokáig jutottunk el vele. A terv szerint nem is akartunk még elindulni, mivel az út előtt volt még egy-két fontos feladatunk, amit mindenképpen meg kellett még tennünk, mielőtt végre útnak indultunk volna!

Az első feladatok… 

Az első fontos feladatunk a bepakolás és az berendezkedés volt, ezért az első éjszakát még a fővárosunkban töltöttük el. Az első este már teljesen berendezkedtünk a lakóautóba és egy ilyen hosszú útra bőven volt cuccunk is, ezért ez nem bizonyult túl egyszerű feladatnak.

Tipp: A ruháinkat a szekrények mellett zsákokba pakoltunk be, így könnyebben elfértek, mintha bőröndben lettek volna. Külön voltak a téli kabátok, a vízálló túracuccok, a mellények és az eső kabátok.  A cipőink is egy külön táskában kaptak helyet.

A ruhák mellett, a különböző konyhai eszközök és sok-sok további praktikus és nélkülözhetetlen holmi is helyet kapott, amit egy ilyen expedícióra magunkkal kell vinnünk. A fejlámpától megkezdve, a grill szetten át, a gázolajos- és vizeskannán keresztül, a strandcuccokon és a szerszámokon át, a tartós élelmiszerekig (tészták, rizs, zacskós instant levesek) és a konzerves dobozokig (halkonzerv, kész ételek, májkrémek és pástétomok).

Nagyon hosszú volt a lista és ezt mind el kellett pakolnunk, ráadásul úgy, hogy tudjuk is, mi hol található az egész út alatt. Szóval ezzel telt a nulladik napunk, vagyis a nulladik esténk. Azonban egy-két nap még kellett hozzá, míg végül mindennek meglett a végső helye, de sikerült mindent jól rendszereznünk és eltennünk.

Fotó: A szomszéd azt hitte a cuccok láttán, hogy elköltözünk /Mihaly Gábor/

Szombat reggel végül következett a második fontos feladat. Egy hatalmas bevásárlással kezdtük meg az első napot. A hűtőt és a mélyhűtött megtöltöttük húsokkal, szalámikkal, tejtermékekkel, zöldségekkel és gyümölcsökkel, illetve pár karton víz és üdítő is bekerült hátra a lakóautó garázsába. Vásároltunk édességeket, tartós kenyeret és alkoholt is (sör, bor), valamint minden olyan élelmiszert, amit a hétköznapjainkba is fogyasztunk. Utólag kiderült, nagyon jól tettük mindezt, mert a skandináv árak sajnos nem a mi pénztárcánkhoz vannak beállítva és akkor még csak finoman fogalmaztam. Az útra már előre bevásároltunk több méretű műanyag dobozokat is, így könnyű volt a rendszerezés, illetve az egész út alatt könnyedén láttuk és tudtuk, mi hol van és miből mennyi van még.

Útra keltünk végre…

Budapestről elindulva először az M1-es autópályán róttuk a kilométereket, nyugat felé, míg végül Rajkánál hagytuk el Magyarországot. A határfalunál teljesen megtöltöttük az üzemanyagtartályunkat és a húsz literes kanna is megtelt gázolajjal.

Tipp: Érdemes egy benzineskannát is magunkkal vinni egy ilyen, vagy ehhez hasonló körútra, mert sosem tudhatjuk mikor lesz rá szükség. A sarkkörön túl például sokkal kevesebb a benzinkút, így biztosan nem ér majd váratlan meglepetés minket, főleg ha kietlenebb utakon is tervezünk menni, mint ahogy egy-kétszer mi is tettük!

Rajka után Szlovákiában folytattunk utunkat, ahol a D2-es autópályán ,,szeltük át az országot”. Ide már előre megvettük online az autópályamatricát, ami egy hónapra 17 euróba ( 6.800 Ft) került. Azért választottuk ezt az időtartamot, mivel így a vissza fele tartó útra is érvényes volt a matricánk. Szlovákián egyébként nagyon hamar átjutottunk és egy ,,pillanat” alatt már Csehországban folytatuk az utat a Nordkapp felé, amely még oly messze volt innen. Csehországba úgyszintén már az út előtt, online megvásároltuk az autópályamatricát, ami egy napra 200 cseh koronába (3.000 Ft) került. Csehországot visszafele már nem érintettük, így ide a legolcsóbb és legrövidebb időtartamú matricát vettük meg, az egy naposat.

Fotó: eddig jutottunk el az első napok a térképemen /Mihály Gábor/

Szlovákiában egyébként elhaladtunk Pozsony mellett, majd Csehországban érintettük Brno és Prága városát is. Mielőtt átléptünk volna Németországba, az autónkat a cseh oldalon még tele tankoltunk (Tank ONO), nagyon kedvező áron. Itt egyébként egy kisebb sor állt az olcsó üzemanyag miatt és tiszta balkáni volt a hangulat is, de ezt majd a videóban látni fogjátok. Csehországban a 2-es, 1-es és a 8-as autópályákon utaztunk, majd Németországban a 17-es, 13-as és Berlin után a 24-es autópályákon tartottunk Hamburg irányába. A tervünk szerint minél közelebb akartunk Hamburgig eljutni, de Berlint mindenképpen elszerettük volna hagyni. Végül így is lett, bár épp hogy csak elhagytuk Berlint és a Fehrbellin községhez tartozó autópályapihenőben álltunk meg éjszakára. Tank & Rast Raststätte Linumer Bruch Nord lett végül a éjszakai helyünk, amely egy autópálya benzinkút és pihenőhely. Az általunk nem biztonságosnak tartott helyeken, mint például Németország autópályaparkolói, szükségesnek éreztük, hogy egyes biztonsági lépéseket megtegyünk éjszakára. Ez a következőket jelentette! Az autó ajtaján lévő karfákat összehúztuk egy spaniferrel, ezzel be biztosítva, hogy éjszaka nem várt vendégek jussanak a lakóautóba. Sajnos manapság Olaszország és Franciaország egyes részei, útjai mellett, Németországot sem tartom már túl biztonságos országnak. Ez egyébként az egész utunk alatt csak itt fordult elő, ahol ezt az úgynevezett, megelőző lépést meg kellett tennünk. Végül egy-két hangoskodó fiatalt leszámítva, nagyon jót tudtunk aludni az utunk legelső napját követően.

Az első nap adatai: 

  • Indulási helyszín: Budapest 🇭🇺
  • Érkezési helyszín: Linumer Bruch Nord benzinkút 🇩🇪
  • Napi táv: 962 km
  • Látnivalók: –
  • Meglátogatott országok: Magyarország, Szlovákia, Csehország, Németország
  • Érintett nagyvárosok: Budapest, Pozsony, Brno, Prága, Lipcse, Berlin
  • Éjszakai hely: autópálya pihenő (ingyenes)
  • Tankolás: 2x (50.000 Ft)
  • Parkolási díjak: –
Fotó: éjszakai parkolóhelyünk /Mihály Gábor/

PamutLabor

A csodálatos kalandunk során, különböző helyekről bejelentkezve láthattátok rajtunk a fekete és fehér színben nyomtatott, szuper egyen pólóinkat, amiket a PamutLabor biztosított számunkra. A tökéletes 100 százalékban pamutból készült pólóinkkal teljesen megvoltunk elégedve az egész út alatt, mivel minden alkalommal büszkén viseltük, a kényelmes és strapabíró ruhaneműket. A Lappföldön járva még a Mikulás is megdicsérte, illetve az egész út alatt rengeteg tekintetet vonzott magára az egyedi minta. Ennek kialakításában úgyszintén nagy segítségemre voltak a kedves munkatársak, mivel volt egy saját elképzelésem és egy vázlatom is, hogy mit, hogyan szeretnék látni a pólónkon, és íme az eredmény.

Fotó: Pamutlaboros pólóink /Mihály Gábor/

Amennyiben felkeltette a ti érdeklődéseteket is a pólóink, ez esetben több mint 10.000 mintából választhatok a webshopjukbólA minták 20 féle termékre nyomtathatóak a legmodernebb nyomtatási technikával, így garantáltan nem fog lejönni a második, a harmadik vagy a tizedik mosás után sem.

Mi tökéletesen elégedettek vagyunk a Pamutlabor-ral, akik gyors és profi munkát végeztek. Kedves és kreatív munkatársak, minőségi anyagok, ráadásul kedvező áron. Nincs is jobb választás!

Fotó: Pamutlaboros pólóink /Mihály Gábor/

A minták között egyébként mindenki megtalálja a magához illő képet, témát. Jó választás lehet egy családi vakációra, születésnapra, lány- és legénybúcsúra vagy egyszerűen ajándékként a párunknak, szüleinknek, gyerekeinknek, barátainknak.

Lakóautó

Az expedíciónkra a korábban már 2021-ben is használt  és bevállt lakóautót béreltük ki most is Dabasról. A Fiat Granduca 265 TL lakóautó 2018-as évjáratú, 150 lóerős félintegrált lakóautó, amely ismét tökéletes választásnak bizonyult. Az autó hossza 741 centiméter, a szélessége 231 centiméter, míg a magassága 282 centiméter. A 120 wattos napelemeknek és az 2000 wattos áramátalakítónak köszönhetően az egész út alatt biztosítva volt az áram ellátásunk. Egyszer sem használtunk elektromostöltést, szóval nem csatlakoztunk áramra. Az autó tehát nem csak hogy kényelmes volt, de teljesen megszoktuk a négy hét alatt. Teljesen az otthonunkká vált. Csodálatos volt!

Fotó: Fiat Granduca 256 TL /Mihály Gábor/

További információk a lakóautóról és időpontfoglalás:

Karavánvilág Lakóautó Kölcsönzés-Bérlés Marbellatrans Kft.

Videó


• V É G E •

További útleírásokért és utazós képekért, kövess be Facebookon és Instagramon is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük