Norvégia
Briksdal gleccser és a Geirangerfjord – Skandinávia Expedíció 9. nap (Norvégia lakóautóval)

Norvégia lenyűgöző tájain töltöttük a kilencedik napunkat, a gleccserek és a fjordok földjén. Felejthetetlen élményekben volt részünk, így biztosan nem fogjuk elfelejteni Skandinávia egyik legszebb vidékét, ahol az ember csupán egy apró hangyának érzi magát a magas hegyek között. Pompás érzés volt és a gleccser látványa teljesen elvarázsolt engem.

Briksdalsbreen

Az utunk kilencedik napján a gleccserek földjén ébredtünk. Ez volt az egész utazásunk leghidegebb reggele, így már este befűtöttünk a lakóautóba. Reggel mindösszesen négy-hat Celsius fok között mozgott csak a hőmérséklet.

A napot egy laza kirándulással kezdtük meg a közeli Briksdal gleccsernél (Briksdalsbreen), amelyet végül negyvenöt perc gyaloglással értünk el. A gleccser látványa csodálatos volt és maga a környezet, a magas hegyek, a vízesések… nehéz leírni. Nem láttam még ehhez fogható helyet! Visszafele jövet a vízesések a magas sziklafalakon, a gleccserek… eszméletlen! Imádlak Norvégia!❤️

A kempingben (Melkevoll Bretun Camping) még mielőtt útnak indultunk volna, leeresztettük az elhasznált vizünket és feltöltöttük tiszta vízzel a száz literes tartályunkat. Ezenkívül az útvonalban is véghez vittünk egy kisebb módosítást, mivel az álltalunk meglátogatni tervezett Trollok útját, sajnos néhány hónappal ezelőtt lezárták. A lezárás oka sziklaomlás volt, amit az idén sajnos ki sem fognak nyitni a szerpentines útszakaszon. A fennsíkig bár felmehetünk volna, de így ezt nem akartuk, ezért így már lesz okunk is, egyszer a távoli jövőben visszatérni.

Geirangerfjord

A módosítás miatt viszont Norvégia legszebb fjordját egyáltalán nem szerettük volna kihagyni, ezért végül a Geirangerfjord másik felén autózva jutottunk el Ålesundba. Az út alatt később megtörtént a negyedik kompozásunk is a 60-as úton, Sykkylven és Magerholm között.

A Geirangerfjord az egyik legismertebb fjord Norvégiában, amely UNESCO világörökség része. Hosszúsága: körülbelül 15 kilométer. Szélesség: A legszélesebb résznél körülbelül 1,5 kilométer. Mélység: A fjord legmélyebb pontja 258 méter.

Ålesund

Ålesund Norvégia tizedik legnagyobb városa, amely a Norvég-tenger partján terül el. Az ötvenezer lakosú településen két nagyobb lakóautó parkoló is található, de természetesen itt a szokásos módon már nem volt szabad hely. Ezért a város messzebbik parkolója mellett lévő, személyautóknak kialakított parkolóban álltunk meg. Itt jegyautomata sem volt és tábla sem tiltott minket, tehát ingyenes álltunk meg vasárnap délután. A város egyébként nem sok látnivalót rejteget, de azért sétáltunk egy kellemeset és a település népszerű kilátópontjára is felgyalogoltunk. Az Aksla kilátópontról nagyon szépen belátható volt a város, így ide mindenképp érdemes felsétálni, ha ide utaznátok.

Ålesund egy festői város Norvégiában, amely a Sunnmøre régióban található. Az Aksla kilátó a város egyik legfőbb látványossága, ahonnan lélegzetelállító panoráma nyílik Ålesundra, a fjordokra és a környező hegyekre. A kilátóhoz 418 lépcső vezet fel és közben már az út alatt is gyönyörködhetünk a város szépségében.

Ålesundot elhagyva Vestnes irányába indultunk el, ahonnan Molde már komppal elérhető el. Ide a 661-es úton gurultunk, ami nem a legturistásabb útvonal, viszont mi pont ezért választottuk ezt az utat. Ez egyébként egy órás út lett volna, de végül egy meghitt kis faluban, Fiksdal-ban álltunk meg éjszakára. A templom és temető, illetve a focipálya közti üres parkolóban álltunk meg, így itt kipihenve vághatunk neki holnap az újabb kalandoknak. Nagyon csendes, nyugodt skandináv kis falu volt. Az ilyen spontán helyek később nagyon bejöttek nekünk, mivel volt bőven. Több mint egy hét utazás után már kezdtük érezni, hogy mi is Skandinávia, illetve hogy miért keltünk útra. Ennyi idő kellett, hogy igazán átszellemüljünk és megszokjuk az utazást, talán kijelenthetem, hogy vízválasztó volt ez a nap számunkra.

A kilencedik nap adatai:

• Indulási helyszín: Briksdalsbreen 🇳🇴
  • Érkezési helyszín: Fiksdal 🇳🇴
  • Napi táv: 247 km
  • Látnivalók: Briksdalsbreen, Geirangerfjord, Ålesund
  • Meglátogatott országok: Norvégia
  • Érintett nagyvárosok: Ålesund
  • Éjszakai hely: Parkoló a focipálya és a temető között, Fiksdal (ingyenes)
  • Tankolás: Circle K Gas Station, Stryn (26.000Ft)
  • Parkolási díjak: –
  • Egyéb díjak: –

Videó:

További útleírásokért és utazós képekért, kövess be Facebookon és Instagramon is!