Norvégia
Lofoten-szigetek (Nusfjord, Henningsvær, Svolvær) – Skandinávia Expedíció 14. Nap (Norvégia Lakóautóval)

A Lofoten-szigetek festői tájai továbbra is felfedezésre vártak, tehát folytattuk a csavargást e pompás vidéken. Misztikus, égbe törő sziklás hegyei, hagyományos, piros festésű faházai és a trópusi szigetekre hasonlító, fehér homokos tengerpartjai, örökre belénk vésődtek. Európa legszebb szigetcsoportja teljesen elvarázsolt minket, nehéz volt este búcsút venni tőle. Szerintem még ebben az életben visszatérünk ide, de akkor már valószínű, más lesz a prioritás.

Elérkeztünk az expedíciónk feléhez, ami egy újabb mérföldkő volt, legalábbis, ha a napok számára gondolok. Az utazásunk fő célpontja azonban még mindig nagyon messze volt innen.
A tizenegyedik nap folyamán a Lofoten-szigeteken folytattuk tovább a kalandjainkat. A festői szépségű szigetcsoport népszerű látnivalóit vettük tervbe, amelyek ugyancsak elragadóak voltak, mint akár a tegnapi nap folyamán felkeresett helyszínek.

Nusfjord

A Ramberg Beach melletti kempingünket elhagyva, először a közeli Nusfjord faluba mentünk át, ami mindössze csak egy harminc főt számláló halászfalu volt. Ez az egyik legjobban megőrzött és legszebb példája a tradicionális norvég halászfalvaknak, illetve egy kiváló hely a norvég kultúra és a természet megismerésére is, amelynek a központi részébe még belépőt is kell fizetni, amely száz norvég koronába kerül.

Nusfjord egy kis halászfalu a festői Lofoten-szigeteken, amely az egyik legjobban megőrzött és legautentikusabb norvég halászfalu. Híres a hagyományos, fából épült rorbu-házairól, amelyeket a halászok használtak a tengeri halászszezonban. A falu története egészen a XIX. századig nyúlik vissza, amikor a halászat volt a legfontosabb megélhetési forrás. Nusfjord különleges hangulatát a sziklákkal körülvett tengeröböl és a meredek hegyek határozzák meg, amelyek a turisták és a természetkedvelők körében is nagyon népszerűek. Ma Nusfjord főleg turisztikai látványosságként működik, ahol a látogatók betekintést nyerhetnek a halászati hagyományokba és a helyi kultúrába is egyaránt. Belépő: 100 NOK.

Haukland Beach

Nusfjordot elhagyva egy újabb csodálatos strandra vitt tovább az utunk. A tegnapi Ramberg Beach után a Haukland Beach, a Vik Beach és az Uttakleiv strand következett. Szerintem bármelyiket is választjuk a három közül, garantáltan nem fogunk mellé nyúlni, ugyanis mindegyik eszméletlenül gyönyörű partszakasz, fehér homokkal és kristálytiszta vízzel. Mi a legelsőt választottuk a listából, amely a másik kettő között terül el. Figyelem a strandoknál parkoló díj fizetendő!

A Haukland Beach-et az ország egyik legszebb strandjaként tartják számon. Kristálytiszta, türkizkék vízével és fehér homokos partjával abszolút kiemelkedik a sziklás hegyekkel és zöld völgyekkel tarkított táj közepette. Bár a víz eléggé hűvös, még nyáron is, de mégis sokan látogatják pihenés, piknikezés, kempingezés, valamint kirándulás céljából. A Haukland Beach népszerű hely a fotósok körében is, akik a lenyűgöző naplementéket és a közeli hegycsúcsokról nyíló panorámás kilátást örökítik meg. Emellett a terület különösen vonzó a túrázók és a természetkedvelők számára is, mivel innen indulnak különböző túraútvonalak, például a Himmeltinden csúcsára, amely közel ezer méter magasan emelkedik ki.

Henningsvær és Svolvær

Ezután Henningsvær, majd Svolvær városai következtek. Az előbbi a mesés helyszínen elterülő focipályájáról ismert, amely egy különlegesen szép úton érhető el, míg a második a szigetek legnagyobb települése. Az utóbbiban bár nem sok látnivaló található, de nekünk nem is erről lett végül emlékezetes. Svolvær városában kóstoltuk meg ugyanis a kolbászokat, szalámikat, amelyből ettünk rén- és jávorszarvas, illetve bálna- szalámit is. Szerintem egyáltalán nem voltak rosszak és végül vettünk is egy rúd rénszarvas szalámit, száznegyven koronáért, amit később mind elfogyasztottunk még az út alatt.

Henningsvær egy festői halászfalu, amelyet gyakran ,,Lofoten Velencéjének” is neveznek. A falu több kisebb szigetre épült, amelyeket hidak kötnek össze, és a tengerből kiemelkedő meredek hegyek övezik. Henningsvær híres az autentikus halászházairól, a színes épületeiről, és az érintetlen környezetéről. A látogatók a falut körülvevő természeti szépségeket, valamint a hagyományos halászati életmód miatt keresik fel. Ezenkívül ismert még a focipályájáról is, amely egy sziklás szigeten található. Egyedülálló környezete miatt ikonikus helyszín lett a fotósok körében, amelyről már biztosan láttunk egy-két drónfelvételt a neten.

Svolvær városa volt végül az utolsó látnivalónk a szigeteken. Nagyon jól éreztük itt magunkat az elmúlt három napban, de már várt újra minket Svédország, ahol már közel két hete voltunk utoljára.

Svolvær a Lofoten-szigetek legnagyobbik városa és kulturális központja is. A város ugyancsak festői környezetben fekszik, amit már megszokhattunk itt a szigeteken. Meredek, sziklás hegyek, fjordok és a tenger határolja, ami igazán népszerűvé teszi a turisták körében. A település ezeken kívül híres kikötőjéről is, amely évszázadok óta a halászat központja, különösen a tőkehal halászatáról ismert. Dinamikus központként szolgál, számos étteremmel, üzlettel és művészeti galériával büszkélkedhet. A Svolværgeita, a község melletti ikonikus sziklacsúcs, amely mágnesként vonzza a sziklamászókat, akik megpróbálják megmászni ezt a híres formációt.

Narvik

A napot végül, a Lofoten-szigeteket fájó szívvel elhagyva, Narvik közelében zártuk le. Az E10-es úton Svédország felé tartva Herjangen mellett találtunk egy parkolót, ahol egy második világháborús emlékmű is megnézhető, illetve részlegesen, Narvik is szemügyre vehető, innen fentről. A parkoló közel volt az úthoz, így kissé zajos volt, de mégis tökéletesen telt a tizennegyedik éjszakánk itt Skandináviában.

A tizennegyedik nap adatai:

• Indulási helyszín: Ramberg Camping (Lofoten-szigetek)  🇳🇴
  • Érkezési helyszín: Herjangen (Narvik) 🇳🇴
  • Napi táv: 346 km
  • Látnivalók: Nusfjord, Haukland Beach, Henningsvær, Svolvær
  • Meglátogatott országok: Norvégia
  • Érintett nagyvárosok: Svolvær
  • Éjszakai hely: Herjangen mellett az E10-es úton
  • Tankolás: Evenes, Circle K Gas Station (10.500Ft)
  • Parkolási díjak: –
  • Egyéb díjak: –

Videó:

Hamarosan érkezik a YouTube csatornámra!

További útleírásokért és utazós képekért, kövess be Facebookon és Instagramon is!