Norvégia
Lofoten-Szigetek (Reinebringen, Hamnøy, Ramberg Beach) – Skandinávia Expedíció 13. Nap (Norvégia Lakóautóval)

A Lofoten-szigetekre megérkezve teljesen megállt az idő, ezért mi is belassultunk egy kicsit. Egyáltalán nem akartunk sietni innen, mivel Norvégia legmesésebb táján voltunk, így élveztük a rendkívüli hangulatot. Az expedíciónk tizenharmadik napján, délelőtt a szigetek legkedveltebb túráját teljesítettük, majd délután a Ramberg Beach, fehér homokos tengerpartjáról merültünk a hideg Norvég-tengerbe. Varázslatos napot tudhatunk magunk mögött, amit egyhamar biztosan nem fogunk elfelejteni!

Az utunk tizenharmadik napján már sokkal jobb időre ébredtünk, mint az előző nap. Bár csak néha bújt elő a nap, de legalább nem esett az eső, ami különösen jó hír volt nekünk, a túrázás miatt.

Az éjszakára még egy kicsit visszatérve, Reine és Moskenes falvak közti, útszéli, ingyenes parkolóban álltunk be, ahonnan reggel várt ránk a Reinebringen. Nem volt könnyű előző este itt a környéken szabad helyett találni, úgyhogy este kicsit kétségbeesve álltunk ide és vártuk, hogy megüresedjen egy hely. Végül középre be tudtunk állni, így maradtunk éjszakára a Steffenakken parkolóban. Reggel, innen nagyon közel volt a túránk kezdőpontja. Csupán a szomszédos hídon kellett átsétálnunk, majd pár száz méter séta következett, mielőtt elindultunk volna felfelé, a sziklalépcsőkön.

A Reinebringen a Lofoten-szigetek legnépszerűbb túraútvonala, amely lenyűgöző panorámát kínál Reine és a környező hegyek, illetve az öblök felett.

A csúcsra vezető út eszméletlenül meredek volt, tehát közel kétezer lépcsőfokot kellett felmásznunk, míg végül elértük volna a végpontunkat. Ezért egyáltalán nem mondanám könnyűnek a kirándulást, de az edzettebb túrázóknak nem okoz különösebb gondot. A túra végig, száz százalékban sziklalépcsőkből állt, ami azt jelenti, hogy folyamatos kaptatón haladtunk felfelé. Körülbelül egy-másfél óra alatt értünk fel, míg lefele csupán csak fél óra volt az út. A magaslati pontról egyébként gyönyörűen látszik Reine és Hamnøy halászfalvak és a környező hegyek is, így abszolút hatalmas élmény volt, amit ajánlok mindenkinek, aki a Lofoten-szigeteken jár.

Túra adatai:

Kiindulásipont: Steffenakken parkoló – Reine mellett (22m)
⛰️Reinebringen (484m)
Érkezési pont: Steffenakken parkoló – Reine mellett (22m)
Szintemelkedés: 516 m
Táv (fel és le): 5 km
Idő: 1,5 – 2 óra

A parkolóba visszatérve, ezután tusolás következett, majd reggeliztünk, mert ez a túra előtt még kimaradt. A mai nap folyamán azonban nagyon keveset autókáztunk, mindösszesen 28 kilométer volt a napi táv. Útközben érintettük Hamnøy-t, ahol megálltunk egy-két fotóra, majd végül a Ramberg Campingben állítottuk le az autót.

Hamnøy egy bájos apró falu a Lofoten-szigetek Moskenesøy szigetén, Norvégiában. A település lenyűgöző tájai és tradicionális halászati épületei miatt népszerű turisztikai célpont. Lakossága csupán ötven fő.

A kemping a gyönyörű, fehér homokos rambergi strand mellett terült el. Egy éjszakára áram nélkül 445 norvég koronát fizettünk ki, ami átszámítva tizenöt ezer forintnak felelt meg. Áramot nem kértünk sem itt, sem máshol, mert a napelemek mindig biztosították egy éjszakára vagy akár egy teljes napra is a megfelelő árammennyiséget. A kemping egyébként nagyon jó fekvésű és ráadásul ingyenesen lehetett mosni is, ezért négy adag mosást le is tudtunk már a délután folyamán. Ezután legalább már az út végig nem kellett ezzel foglalkoznunk többet!

A strand egyszerűen fenséges volt, akár egy Maldiv-szigeteken lévő fehér homokos beach, viszont ez nem ott, hanem a Lofoten-szigeteken található… mily meglepő. A Maldivval ellentétben a tizennégy fokos vízhőmérséklet, bár elsőre eléggé hideg volt, grillezés után végül este mégis lementünk strandolni. Nem akarom mondani, hogy milyen hideg volt a víz, szerintem tudjátok ti is…

Ramberg Beach híres, fehér homokos partjáról és kristálytiszta vizéről. A part mentén sétálva gyönyörködhetünk a környező hegyek látványában és élvezhetjük a nyugodt légkört vagy akár a gyönyörű naplementét.

Végül teljesen belemerészkedtünk és úsztunk is egy-két percet, majd kijöttünk és ami igazán meglepett, hogy egyáltalán nem fáztunk. Ez tényleg nagyon váratlan fordulat volt és valószínű a tenger és a levegő azonos hőmérsékletének volt köszönhető. Felejthetetlen érzés volt egyet fürdeni ezen a csodálatos tengerparton, a Norvég-tengerben.

Este zárásként még egy gyönyörű naplementében is részünk volt, de már nem sötétedet be.

A tizenharmadik nap adatai:

• Parkolási díjak: –
  • Egyéb díjak: –

Videó:

Hamarosan érkezik a YouTube csatornámra!

További útleírásokért és utazós képekért, kövess be Facebookon és Instagramon is!