Norvégia
Molde, Atlanti-út, Kristiansund, Trondheim – Skandinávia Expedíció 10. Nap (Norvégia Lakóautóval)

Nyugat-Norvégia számos érdekes várost rejteget, amelyek közül Trondheim abszolút kiemelkedik. A hangulatos települések mellett viszont az Atlanti-utat sem érdemes kihagyni, amely az apró szigeteket köti össze a szárazföldi részekkel. Mi sem hagytuk ki ezeket a helyeket, így izgalmas napot tudhatunk magunk mögött, ami után következett az Északi-sarkkör, de az már egy teljesen másik történet.

Fiksdal

A tizedik napon a csendes, nyugodt Fiksdal faluban ébredtünk fel, ahol az iskola és a focipálya, illetve a templom és a temető közötti parkolóban hunytuk le a szemünket éjszakára. Innen elindulva, nem messze volt az utunk ötödik kompozásától, amely Vestnesből Molde városába vitt minket. Ez a komp út volt eddig a leghosszabb, mivel harmincöt percet hajóztunk a fjordon keresztül. Fiksdalra egyébként még kicsit visszatérve, nagyon jót tudtunk aludni a parkolóban és örülök, hogy ilyen jó éjszakai helyet fogtunk ki. Később volt még pár ilyen spontán helyünk, amire kezdtünk ráérezni az út alatt, hogy milyen helyeket kell keresnünk estére.

Molde

Molde egy aranyos kis város, harmincezer lakossal Norvégia középső részén, Møre og Romsdal megyében. A település népszerű látványosságait mindössze egy óra alatt teljesen körbesétáltuk, mivel csupán csak pár látnivalót tartogat a város.

A Molde stadionjába ráadásul még sikerült egy kicsit belopóznunk is, mivel a szemetes kocsi miatt az egyik kapu teljesen nyitva maradt. A norvég első osztályban szereplő Molde FK, jelenleg a harmadik helyezett labdarúgó csapat, de korábban még a bajnokok ligájában is szerepeltek. Egyébként itt parkoltunk le az Aker-stadion mellett. Továbbá a városban felkerestük a főutcát és a város főterét is, de megnéztük a Molde székesegyházat és a mellette lévő rózsa kertet is.

A várakozásokat teljesen felül múlta és feltöltött a séta a napsütéses húsz fokban, ahonnan egy újabb csodálatos partvidék következett.

Atlanti-út

Ezután Kristiansund felé vettük az irányt, de a két város között, a híres nyolc kilométeres panorámaúton is átautóztunk, amely az Atlanti-út nevet viseli. Az Atlanti-óceán partvidékén található kanyargós úton, sok kis szigetet összekötő hidakon gurultunk át, amely ugyancsak varázslatos volt, de nem csak nekünk, mivel rengetegen autóztak a szigetek között és szabad parkolóhely is nagyon ritkán akadt, az út során.

Az Atlanti-út egy varázslatos panorámaút, amely több kisebb szigeten és csatornán keresztül kanyarog, összekötve a két szárazföldi részt. A nyolc kilométeres út során találkozhatunk lenyűgöző hidakkal, kilátóhelyekkel és gyönyörű tájakkal is az Atlanti-óceán partvidékén.

Kristiansund

Kristiansund egy kicsi kikötőváros, ahol ugyancsak sétáltunk egy keveset és ami teljesen feldobott minket, hogy ettünk egy finom fish and chips-et, a városháza melletti főtéren. Nagyon finom ebéd volt, amit a gyönyörű napsütéses időben fogyasztottunk el, a város főterén.

Itt a parkolóban egy német nyugdíjas párral is beszélgettem egy kicsit németül, akik nem tudták használni a parkoló automatát, így szívélyesen keltem a segítségükre. Ők a Lofoten-szigetekről jöttek már visszafelé és barátságosan mosolyogtak ránk, miután meg lett a parkolójegyük.

Kristiansund egy huszonötezer lakosú kis város, az Atlanti-óceán partján, ahol találunk egy-két érdekes múzeumot is. Például a Tőkehal múzeum, a Tengerészeti múzeum vagy a Hagyományok múzeuma.

A városi séta után egy újabb társalgás következett. A norvég, ugyancsak nyugdíjas fickóval már angolul folyt a traccsparti, aki ráadásul figyelmeztetet arra is, hogy nem világít az egyik lámpánk. Ez jól jött, mert nem vettük volna észre, mivel sötétben ilyen északon már nem közlekedtünk és esetlegesen a rendőrök szemét se szúrta a félig világító lakóautónk. Gyorsan ki is cseréltem az izzót és elindultunk az E39-es főúton, a következő állomásunkra, Trondheimbe.

Trondheim

Trondheim egy szép és hangulatos város, ami Norvégia harmadik legnépesebb települése is egyben. Leghíresebb látnivalója kétségkívül a Nidarosi katedrális és a Kristiansten erőd volt.

A Nidarosi katedrális Norvégia legnagyobb középkori épülete, és egyben az ország legfontosabb vallási emlékhelye is. Az épület 1070 és 1300 között készült el és a norvég királyok koronázási helyszíneként lett közismert.

Mi ezeket nem hagyhattuk ki és a sétánk után a Bryggene mellett lévő macskaköves utcában álltunk le végleg a mai napra. Ez a város szívében található és három óráig lehet csak parkolni itt, de mivel reggel 8 és este 8 között kell csupán fizetni, így nekünk este 7-től, reggel 10-ig tökéletes hely volt. Az utca neve egyébként a Kjøpmannsgata.

A tizedik nap adatai:

• Indulási helyszín: Fiksdal 🇳🇴
  • Érkezési helyszín: Trondheim 🇳🇴
  • Napi táv: 309 km
  • Látnivalók: Molde, Atlanti-út, Kristiansund, Trondheim
  • Meglátogatott országok: Norvégia
  • Érintett nagyvárosok: Molde, Kristiansund, Orkanger, Trondheim
  • Éjszakai hely: Kjøpmannsgata, Trondheim (2.800 Ft)
  • Tankolás: –
  • Parkolási díjak: Aker Stadion – Molde (800Ft/1,5óra), Kulturfabrikken – Kristiansund (550Ft/1óra)
  • Egyéb díjak: –

Videó:

További útleírásokért és utazós képekért, kövess be Facebookon és Instagramon is!